    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Citibank - TOTALNA porażka PINowa
    Date: Thu, 17 Sep 2009 11:02:37 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 03:40:51 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):
    > No jakby ukradli kartę i PIN to faktycznie byłoby ciężko reklamować
    > - "to nie moja wina, że ukradli mi portfel z karteczką na której był
    > PIN";)

    "Ukradli PIN" == uzyskali PIN podglądając go w sklepie albo podstawiając
    "lewy" terminal.

    > Na razie mimo kilku wątków ciągle czekamy o opis przypadku gdy
    > skradziono komuś kartę z mikroprocesorem (bez zapisanego PINu) i miał
    > fraud a bank nie uznał reklamacji.

    Jak na razie to mamy tylko w różnych regulaminach bankowych zapisy typu
    "transakcje dokonane z użyciem kodu PIN są uznawane za dokonane przez
    właściciela karty", co sugeruje bardzo niemiłe zachowanie banków jeśli
    dojdzie do fraudu.

    > W końcu jeśli to niebezpieczne takie to już powinny być takie
    > przypadki, dlaczego tutaj nic o tym nie było?

    Od kiedy czytam tę grupę, to użytkownicy opisali tu jeden/dwa przypadki
    skimmingu i użycia kopii karty w bankomacie i niewiele więcej przypadków
    fraudu gdzie ktoś ukradł kartę lub użył jej danych... Biorąc pod uwagę że
    karty z mikroprocesorami są od niedawna, to pewnie przyjdzie nam trochę
    poczekać na opis takich przypadków.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944