  • 1. Data: 2009-09-17 10:00:04
    Temat: Citibank - TOTALNA porażka PINowa
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Jakiś czas temu wystąpiłem o zmianę karty na Visa LOT. Pluję sobie w brodę
    że zrobiłem to tak późno - już nawet mniejsza o te punkty M&M...

    Otóż dotarła... karta z chipem! Przyklejona do karteczki na której wielkimi
    czerwonymi literami napisali że do transakcji wymagany jest teraz PIN.

    Bardzo mnie to wkurzyło, bo dotąd Citi było całkiem miłe pod tym względem
    i nie wciskało syfa na karty... No ale nic, trudno się mówi.
    Podczas rozmowy poprosiłem o zablokowanie transakcji gotówkowych.

    Zgadnijcie...

    W tym pseudobanku NIE DA SIĘ zablokować transakcji gotówkowych na KK!
    Pani mnie pocieszyła, że przecież jest dzienny limit wypłat gotówkowych
    2000 PLN - no super, jak to jest mało to niech mi tyle co miesiąc przelewają
    na konto.

    Coś czuję że karta pozostanie wyłącznie do zakupów przez sieć - bo przy
    normalnym użytkowaniu jej bezpieczeństwo to mniej niż zero :(

    Tak więc - ostrzegam wszystkich którzy myślą o KK Citi :)

    P.S. Oczywiście będę wysyłał do nich pismo z żądaniem zablokowania
    transakcji gotówkowych, ale biorąc pod uwagę że citi == beton to wątpię by
    cokolwiek dało... Po ich stwierdzeniu "goldy tylko dla ludzi pracujących na
    etat, przedsiębiorcy mogą otrzymać wyłącznie silvery" już nic mnie nie zdziwi.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2009-09-17 10:08:40
    Temat: Re: Citibank - TOTALNA porażka PINowa
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 10:00:04 +0000, Jacek Osiecki napisał(a):

> [...]
    > względem i nie wciskało syfa na karty... No ale nic, trudno się mówi.
    > Podczas rozmowy poprosiłem o zablokowanie transakcji gotówkowych.

    Cóż, niedługo każda karta będzie musiała mieć pin, więc wyjścia mieć nie
    będziesz ;-) A poza tym -- nie taki pin straszny jak go malują. Ja mam
    teraz Citaka też na pin i sobie bardzo chwalę (aczkolwiek operacji
    offline nie odnotowałem, a to szkoda raczej).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2009-09-17 10:13:34
    Od: "Ya" <...@...pl>

    > W tym pseudobanku NIE DA SIĘ zablokować transakcji gotówkowych na KK!
    > Pani mnie pocieszyła, że przecież jest dzienny limit wypłat gotówkowych
    > 2000 PLN

    A tego limitu też nie da się zmniejszyć?

  • 4. Data: 2009-09-17 10:16:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 10:08:40 +0000, Olgierd napisał(a):

> [...]
    > teraz Citaka też na pin i sobie bardzo chwalę (aczkolwiek operacji
    > offline nie odnotowałem, a to szkoda raczej).

    Dobra, dobra - ja tylko proszę, nie rozkręcajcie nowej epopeji 200
    postowej na temat wyższości jednego podpisu nad innymi pinem. No ja Was
    proszę! :)

    Xenocide

  • 5. Data: 2009-09-17 10:16:52
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 12:13:34 +0200, Ya napisał(a):
    > A tego limitu też nie da się zmniejszyć?

    A myślisz że nie pytałem? :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 6. Data: 2009-09-17 10:19:04
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 10:08:40 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):
    > Cóż, niedługo każda karta będzie musiała mieć pin, więc wyjścia mieć nie
    > będziesz ;-)

    Ale póki co nie każda ma, dzięki czemu można było jeszcze powalczyć o swoje.

    > A poza tym -- nie taki pin straszny jak go malują. Ja mam

    A ukradli Ci kartę i PIN, próbowałeś reklamować? Podejrzewam że nie...
    Tymczasem właśnie ten przypadek jest główną przyczyną dla której wszyscy
    świadomi użytkownicy kart unikają chipów jak ognia...

    > teraz Citaka też na pin i sobie bardzo chwalę (aczkolwiek operacji
    > offline nie odnotowałem, a to szkoda raczej).

    Czyli żadnych zysków, a jedynie pogorszenie bezpieczeństwa: zero możliwości
    reklamacji transakcji i możliwość narobienia długów przez złodzieja za
    pomocą bankomatu.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 7. Data: 2009-09-17 10:22:11
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 10:16:42 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):
    > Dobra, dobra - ja tylko proszę, nie rozkręcajcie nowej epopeji 200
    > postowej na temat wyższości jednego podpisu nad innymi pinem. No ja Was
    > proszę! :)

    Im więcej takich epopei tym większa świadomość ludzi :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 8. Data: 2009-09-17 10:37:32
    Od: "Ya" <...@...pl>

    > A myślisz że nie pytałem? :)

    Może mało skutecznie? ;-)

  • 9. Data: 2009-09-17 10:37:55
    Od: Imka <s...@g...pl>

    In <news:slrnhb4253.1vt.joshua@tau.ceti.pl> Jacek Osiecki typed:

> [...]
    > czerwonymi literami napisali że do transakcji wymagany jest teraz PIN.

    Z chipem i z paskiem?

    --
    Imka

  • 10. Data: 2009-09-17 10:40:51
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 17 Wrz, 12:19, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > A ukradli Ci kartę i PIN, próbowałeś reklamować? Podejrzewam że nie...
    > Tymczasem właśnie ten przypadek jest główną przyczyną dla której wszyscy
    > świadomi użytkownicy kart unikają chipów jak ognia...
    No jakby ukradli kartę i PIN to faktycznie byłoby ciężko reklamować
    - "to nie moja wina, że ukradli mi portfel z karteczką na której był
    PIN";)

    Na razie mimo kilku wątków ciągle czekamy o opis przypadku gdy
    skradziono komuś kartę z mikroprocesorem (bez zapisanego PINu) i miał
    fraud a bank nie uznał reklamacji.
    W końcu jeśli to niebezpieczne takie to już powinny być takie
    przypadki, dlaczego tutaj nic o tym nie było?