eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPayPass i PayWave - zgodność terminali.Re: Co chodzi bez autoryzacji? - Bylo: Re: PayPass i PayWave - zgodność terminali.
  • Data: 2009-08-16 19:54:37
    Temat: Re: Co chodzi bez autoryzacji? - Bylo: Re: PayPass i PayWave - zgodność terminali.
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message
    news:h69jpp$24j$1@inews.gazeta.pl...

    > Najwięcej czasu zajmuje dodzwonienie się do aquirera. Jak już
    > terminalowi uda się połączyć, to sama autoryzacja zajmuje jakieś 2
    > sekundy.

    Hipermarkety maja stale lacza, w ktorym autoryzacja trwa 2 sekundy? Sprawdz
    sobie na kasach samoobslugowych w takim Carrefourze. Tam gdzie sa uzywane
    POSy GSM to w ogole jest porazka, bo na polaczenie czeka sie jakies 10
    sekund.

    > Rozwiązaniem w tym wypadku jest wyeliminowanie łącz
    > telefonicznych i przejście na terminale łączące się po prostu przez IP.

    Najlepszym rozwiazaniem jest wydawanie kart mogacych chodzic bez autoryzacji
    :). W ostatnich miesiacach zrezygnowalem z Amexa i DC dlatego, ze przestaly
    chodzic bez autoryzacji. Rownie dobrze mozna teraz uzywac VE/Mastercard
    Electronic.

    > Na Autostradzie Wielkopolskiej musiałem jak najbardziej podawać pin.

    Ja nie. Moze dla kart typu VE lub chipowych jest wymagany.

    > Generalnie - funkcjonalność identyczną z PayPassem można uzyskać na
    > zwykłej karcie chipowej. Czy to z autoryzacją, czy nie - nie ważne...
    > Ważne by nie trzeba było podpisywać i wklepywać pinu.

    Wpisanie PINu nie zajmuje wiecej czasu niz autoryzacja, ale wlozenie chipa
    do terminala powoduje kilku sekundowa zwloke. RFID nie wiedziec czemu
    szybciej sie komunikuje...

    MK