  • Data: 2006-11-15 18:24:27
    Temat: Re: Co jest ważniejsze w przelewie bankowym?
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy jezeli otrzymałem przelew bankowy od firmy A który reguluje należności
    > firmy B i jest to wyraźnie zaznaczone na przelewie np. poprzez podanie nr
    > faktury za ktora jest ten przelew, to czy jest to wazne czy nie?
    > Obie firmy A i B są Sp. z o.o.
    > Co jest wazniejsze: od kogo jest przelew czy za co?
    > Czy reguluje to jakies prawo? Jezeli tak, to jakie?

    Jest inna kwestia, od kogo jest przelew, a inna, z jakiego rachunku
    bankowego.

    Poruszona przez ciebie kwestie reguluje Kodeks Cywilny, w szczegolnosci
    artykul 451. Moim zdaniem, jezeli firma B uregulowala rachunek (nawet jesli
    byloby to przelewem z konta firmy A), to jest czysta. Jezeli firma A
    zaplacilaby za SWOJE zobowiazanie majac inne przeterminowane, to moglbys
    wplate zaliczyc na konto zobowiazania przeterminowanego.