  • Data: 2006-11-16 13:43:41
    Temat: Re: Co jest ważniejsze w przelewie bankowym?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert" <briesen[nospam]@o2.pl> writes:

    > Czy jezeli otrzymałem przelew bankowy od firmy A który reguluje należności
    > firmy B i jest to wyraźnie zaznaczone na przelewie np. poprzez podanie nr
    > faktury za ktora jest ten przelew, to czy jest to wazne czy nie?
    > Obie firmy A i B są Sp. z o.o.
    > Co jest wazniejsze: od kogo jest przelew czy za co?

    Teoretycznie "za co", bo KC przewiduje, ze osoba A (niewazne jaka)
    moze zaplacic za osobe B, i wierzyciel musi zaplate przyjac.

    Natomiast w praktyce jest tu pewne pole do przekretow - A moze pozniej
    twierdzic ze pomylila numer faktury (albo ze byl nieczytelny itd.)
    i ze w zyciu nie placila za B, tylko za cos zupelnie innego. Lepiej
    (jesli sprawa nie jest oczywista) gdy A po prostu oprocz numeru
    faktury wpisze w tytule przelewu takze w czyim imieniu placi.
    Alternatywnie mozna poprosic o pisemne oswiadczenie o co chodzi
    z ta platnoscia.

    To oczywiscie przy wiekszych sumach bo przy mniejszych to pies z kulawa
    noga nie wnika jesli tylko numer faktury i suma bedzie sie zgadzac.

    > Czy reguluje to jakies prawo? Jezeli tak, to jakie?

    Glownie chyba KC.
    --
    Krzysztof Halasa