    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co pożyczali frankowcy
    Date: Sun, 25 Jan 2015 11:11:02 +0100

    W dniu 2015-01-25 o 10:58, S pisze:

    > Rozważ szanse takiego scenariusza.
    >
    > Zwróć uwagę na EUR. Od kilku miesięcy mówi się o dodruku - QE - niedawno
    > ogłoszone. Każdy znający temat wie, iż oznacza to spadek EUR. Ale
    > Kowalski nie musi tego wiedzieć. Nie sposób znać się na wszystkim.
    >
    > Popatrz na USD. Gdy kosztował 3,30 zaczął spadać, aż dotknął 3zł. To był
    > tani $, wygaszano ostatni program QE, dane makro były super, zapowiadano
    > wzrost stóp. Było oczywiste, iż w tej sytuacji dolar pójdzie do góry.

    Szkoda mi czasu na takie rozumowanie "po 7 latach widać jak jest, więc 7
    lat temu banki to przewidziały i pod to grały". To nie tylko teoria
    spiskowa (która czasem się sprawdza), to teoria spiskowa nawet bez
    teoretycznych racjonalnych podstaw.

    Kredyty hipoteczne to nie wszystko, były jeszcze kredyty we frankach na
    krótkie okresy, w tym i takie, kiedy kurs franka na koniec spłat był
    niższy niż w momencie jego udzielania. Rozumiem, że wówczas banki
    traciły, traciły, i cierpliwie czekały na odwrócenie trendu?

    A wracając do hipotek - czemu oceniasz realizację planu na długo przed
    półmetkiem? Skąd wiesz co będzie za 20 lat? Piszesz tak, jakby można już
    było pozamykać wszystkie pozycje i podliczyć zyski i straty, a tak nie jest.

    --
    Liwiusz