    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co pożyczali frankowcy
    Date: Sun, 25 Jan 2015 22:35:18 +0100
    <54c4d2c7$0$2153$65785112@news.neostrada.pl> <8...@a...kjonca>
    <54c4d53d$0$701$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma2kmi$l64$3@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <ma2vtm$ihp$8@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <ma334m$mr0$2@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <54c530d4$0$2143$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <ma3jpp$8kh$3@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <ma3mcq$bl1$1@node2.news.atman.pl>

    > Po prostu zwracam uwagę na zależność - uwarunkowania uwarunkowaniami,
    > ale i tak o mobilność łatwiej... mobilnym, czyli niezakredytowanym.

    Panowie, nie byłem w stanie śledzić całego wątku, ale kilka słów z
    praktyki odnośnie ww.

    Są osoby, które stać na kredyt, mają zdolność, ale NIE CHCĄ kupić
    mieszkania na własność, nawet jeżeli mają gotówkę, kredytu też nie chcą.

    Niekoniecznie, że co chwilę przenoszą się do innego miasta, bo mieszkają
    cały czas w tym samym. Zwyczajnie uważają, że opcja pt. wynajem jest dla
    nich bardziej optymalna.

    Tak samo jak mieszkania dość często zmieniają samochody.

    Z drugiej strony są klienci, którzy pracują w kilku miastach (np.
    wykładowca na uczelni) i wolą sobie kupić kawalerkę, aby przebywać w
    niej jedynie kilka dni w miesiącu, bo nie chcą mieszkać w hotelu.

    Chcą być "na swoim". Kupują w większości angażując spory wkład własny.

    ps
    moje mieszkanie kosztowałoby mnie (wynajem) mniej (tak na oko) niż rata
    kredytu, ale ja właśnie należę do tej drugiej grupy czyli chcę mieszkać
    na swoim = potomności zostawić jakiś majątek, bo generalnie dla mnie to
    chyba nie ma znaczenia czy wynajem czy kredyt

    --
    pozdrawiam
    RobertS