  • Data: 2015-01-26 18:59:51
    Temat: Re: Co pożyczali frankowcy
    Od: S <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-26 o 18:31, Liwiusz pisze:
> [...]
    -not-to-buy-oto-jest-pytanie.html

    > No i tym bardziej - skoro nawet przy wyższych stawkach wychodzi
    > opłacalność najmu.

    Tak jak wspomniałem - ja płacę 1200. Prawie 15.000 rocznie. W wakacje
    miną 4 lata. 60.000zł. Myślę, że 1/3 bym już miał.

    Nie zapominajmy o tym, że:
    a/ jest jeszcze kaucja, a różnie bywa z jej odzyskaniem
    b/ gdy właściciel Ci wypowie... tudzież sam zrezygnujesz to małe szanse,
    iż 31-go oddasz jedno, a 1-go zasiedlisz drugie. Raczej się okaże, że
    np. przez 2 tygodnie opłacasz oba... jedno na wypowiedzeniu, drugie
    nowe. Musisz mieć czas na przeprowadzkę itd. W końcu gdyby coś nie
    wyszło to nie możesz zostać na ulicy. Dla najemcy to dodatkowe koszta.
    c/ http://prawo.rp.pl/artykul/790686.html?p=2
    W szczególności:
    Najemcę obciąża naprawa i konserwacja m.in. podłóg, posadzek, wykładzin
    podłogowych oraz ściennych, jak również okien i drzwi, wbudowanych mebli
    (łącznie z ich wymianą). Do obowiązków najemcy należy też naprawa i
    konserwacja trzonów kuchennych, kuchni i grzejników wody przepływowej
    (gazowych, elektrycznych i węglowych), podgrzewaczy wody, wanien,
    brodzików, mis klozetowych, zlewozmywaków i umywalek wraz z syfonami,
    baterii i zaworów czerpalnych oraz innych urządzeń sanitarnych, w które
    lokal jest wyposażony.

    Dotyczy to także wymiany starych i zniszczonych urządzeń na nowe.
    Podobnie jest w przypadku osprzętu i zabezpieczeń instalacji
    elektrycznej (jednak z wyłączeniem wymiany przewodów oraz osprzętu
    anteny zbiorczej), pieców węglowych i akumulacyjnych, centralnego
    ogrzewania (oprócz pionów).

    Najemcy powierzono tez troskę o stan przewodów odpływowych urządzeń
    sanitarnych aż do pionów zbiorczych, w tym obowiązek niezwłocznego
    usuwania ich niedrożności. Na najemcy spoczywa tez obowiązek dbałości o
    inne elementy wyposażenia lokalu i pomieszczeń przynależnych, który
    polega na malowaniu lub tapetowaniu oraz naprawie uszkodzeń tynków ścian
    i sufitów, jak również na malowaniu drzwi i okien, wbudowanych mebli,
    urządzeń kuchennych, sanitarnych i grzewczych.
    Zatem to nie jest tak do końca, że jak wynajmuję to remonty mnie nie
    obchodzą.

    --
    Pozdrawiam