    From: root <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Co za dzień
    Date: Wed, 15 Jun 2011 15:07:50 -0700 (PDT)

    On 15 Cze, 23:22, totus <t...@p...onet.pl> wrote:

    > To wszystko prawda co piszesz. Ale co to ma wspólnego z ideą Unii
    > Europejskiej czyli obszarem wolnego handlu bez cła.

    Dla mnie to cos wiecej niz obszar bez cla ;)

    Czyli ideą bez celników
> [...]
    > toczy się tak samo. Urzędnicy wiedzą lepiej o coraz większych zakresach
    > ludzkiej działalności. Na swoje pomysły potrzebują coraz więcej pieniędzy i
    > coraz więcej urzędników by je wprowadzić w życie, aż doprowadzają do tego,
    > ze więcej jest niepracujących tylko liczących cudze pieniądze niż
    > pracujących i system się wywala. Bankrutuje. Bankructwo Cesarstwa Rzymskiego
    > doprowadziło do strasznych konsekwencji. Potem było średniowiecze. Reset
    > wszystkiego. Skłonność ludzi do socjalizmu można prześledzić na podstawie
    > historii gospodarczej USA.- Ukryj cytowany tekst -

    Przeciez to co opisujesz to historia wladzy a nie urzednikow czy
    socjalizmu. Ludzie pragna wladzy. Zeby wladze utrzymac potrzebni sa
    zaufani urzednicy. Aparat wladzy sie wiec rozrasta. Piszesz ze
    "urzednik cos wymysla" jakby to bylo cos obrzydliwego. Ale co za
    roznica czy robi to urzednik czy monarcha, czy despota, czy rada
    starcow. Ktos wymysla reguly, ktorym czlonkowie danej zbiorowosci
    musza sie podporzadkowac. Tak bylo jest i bedzie bo tak funkcjonuje
    kazde spoleczenstwo a nawet rodzina ma swoje reguly ktorym trzeba sie
    podporzadkowac.
    Chcesz to zmienic? Egipt, Rzym zbakrutowaly, USA zbakrutuja i EU
    zbankrutuje. Nie zmienisz tego. To jest naturalny proces zmian. Po
    jednej "organizacji" przychodzi nastepna i trwa to juz tysiacleci.
    Jedyne co mozemy to zmieniac to male rzeczy, ktore nas dotycza, nad
    ktorymi mamy jakas kontrole. Skoro mi nie podoba sie wladza miernot
    bede o tym pisal tutaj, gadal ze znajomymi a kto wie moze kiedys pojde
    na jaks demonstracje, Co wiecej moge zrobic? Ty tez robisz male rzeczy
    ktore draza skale. Piszesz o swojej wizji i ja propagujesz. Przeciez
    nie wezmiesz kalacha i nie zaczniesz tej wizji wdrazac w zycie ;)

    > coraz więcej urzędników by je wprowadzić w życie, aż doprowadzają do tego,
    > ze więcej jest niepracujących tylko liczących cudze pieniądze niż
    > pracujących i system się wywala.

    Skoro ludzie sa genetycznie obciazeni socjalizmem, moze zamiast z tym
    walczyc lepiej bedzie to jakos wykorzystac. Ja akurat w to
    pasozytnictwo zupelnie nie wierze. Nie uwazam ludzi za naturalnych
    nierobow i pasozytow. Moze i tacy sa ale to pewnie jakis tam 1%
    socjopatow. Ludzie pasozytuja wtedy kiedy nie widza innej mozliwosci
    przezycia. Osobiscie nie znam NORMALNYCH ludzi, ktorzy bedac wylanymi
    z roboty by jej nie szukali.