  • Data: 2009-07-14 22:04:40
    Temat: Re: Co zamiast mBank?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek z Wawy" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:2d4568f3-e7c2-4c9c-b637-1daf6460d73e@j9g2000vbp
    .googlegroups.com...

    > Nie rozumiemy się. Ale ta nakładka może czytać z tego właściwego
    > systemu na bieżąco, na zasadzie klikam-mam odpowiedź (tak jak w
    > mBanku), albo klikam-widzę coś, co się zaczytuje raz na jakiś czas
    > (tak działa EB). I mówię, że ten czas reakcji systemu EB się coraz
    > bardziej skraca, co cieszy, bo raz przelałem 15 tysi z rachunku na
    > inny i pieniądze wyparowały z systemu EB :) Dopiero po przelogowaniu
    > nagle się pojawiły.

    A uważasz, że np. w EB nie?

    Funkcjonalność zależy od założeń systemu. W mBanku wszystko wykonuje się
    on-line, w EB być może np. poprzez coś typu cron, które to coś co 1 minutę
    uruchamia odpowiednie skrypty. Nie znaczy to, że w EB są jakieś nakładki na
    właściwy system, po prostu implementacja systemu bankowego jest inna.

    Natomiast brak odświeżania danych może wynikać choćby z systemu
    cachowania, który powstał po to, aby zmniejszyć ilość zapytań do właściwej
    bazy. I znowu nie wynika z tego, że system ma jakieś nakładki, tylko z
    faktu, że system jako całość został w ten sposób zaprojektowany.
    Z tego co zauważyłem, to pracownicy nie logują się do niczego innego
    niż klienci, po prostu uprawnienia mają "troszkę" inne.