  • Data: 2002-03-16 20:30:17
    Temat: Re: Co zrobic jesli karta jest kradziona ?
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski) szukaj wiadomości tego autora

    Wojtek Piecek wrote:

    > Podaj podstawe prawna na 'moim zdaniem'? Bo tutaj nie usa, tutaj tak
    > nie rozwiazesz sprawy.

    Sam sobie odpowiem: jeśli nie widziałem jak wynosili to sprawa jest
    śliska i lepiej pójść za klientami i po cichu z komórki wezwać policję:
    KPK (http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=8355&s=7)
    Art. 243. § 1. Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku przestępstwa
    lub w pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu przestępstwa, jeżeli
    zachodzi obawa ukrycia się tej osoby lub nie można ustalić jej
    tożsamości.
    § 2. Osobę ujętą należy niezwłocznie oddać w ręce Policji.

    Jeśli widziałem jak wynosili to spokojnie można zatrzymać.

    Wracając do początku wątku: jeśli nie widziałem jak kradli to zgodnie z
    prawem zatrzymać nie można. Aczkolwiek jak adwokat (zatrzymującego)
    byłby zdolny to zawsze mógłby zastanawiać się co znaczy "bezpośrednio".

    pzdr

    Tomek