  • Data: 2002-03-18 12:33:49
    Temat: Re: Co zrobic jesli karta jest kradziona ?
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Taaaa? I co jeszcze? Bo wątpliwości to nawet w sądzie jeszcze będą się
    odbijać
    > czkawką, a Ty, choć tego nie widziałeś i sprzedawca, któremu nie spodobała
    się
    > fizjonomia kupujących i niezautoryzowane transakcje karciane już
    wątpliwości
    > nie macie. Weź się puknij czymś w czółko. I czopeczek.

    Art. 239 KK
    par.1 Kto utrudnia lub udaremnia postepowanie karne, pomagajac sprawcy
    przestepstwa uniknac odpowiedzialnosci karnej, (...) podlega karze
    pozbawienia wolnosci od 3 miesiecy do lat 2

    Art. 292 KK
    par. 1. Kto rzecz, o ktorej na podstawie towarzyszacych okolicznosci
    powinien i moze przypuszczac, ze zostala uzyskana za pomoca czynu
    zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo te rzecz przyjmuje lub
    pomaga do jej ukrycia podlega grzywnie, karze ograniczenia wolnosci albo
    pozbawienia wolnosci do lat 2.
    par. 2 W wypadku znacznej wartosci rzeczy, o ktorej mowa w par.1, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolnosci od 3 miesiecy do lat 5.

    Art. 299 KK
    par.1 Kto srodki platnicze, papiery wartosciowe lub inne wartosci dewizowe
    (...), pochodzace z korzysci zwiazanych z popelnieniem przestepstwa przez
    inne osoby, w szczegolnosci polegajacego na (...) rozboju albo popelnienia
    innego przestepstwa przeciwko mieniu (...) pomaga do przenoszenia ich
    wlasnosci lub posiadania albo przejmuje inne czynnosci, ktore moga udaremnic
    lub znacznie utrudnic stwierdzenie ich przestepczego pochodzenia (...)
    podlega karze pozbawienia wolnosci od 3 miesiecy do lat 5.

    Mowisz ze moglbym byc oskarzony o pomowienie?

    Art. 212 KK
    par.1 Kto pomawia inna osobe (...) o takie postepowanie lub wlasciwosci
    ktore moga ponizyc ja w opinii publicznej lub narazic na utrate zaufania
    potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju dzialalnosci podlega
    grzywnie, karze ograniczenia albo pozbawienia wolnosci do roku.

    Czy wg. Ciebie mamy w tym wypadku pomowienie??? Ponizanie w opinii
    publicznej? LOL
    Poza tym:

    Art. 213
    par.1 Nie ma przestepstwa okreslonego w art. 212 par. 1 jezeli zarzut
    uczyniony niepublicznie jest prawdziwy

    Wez se kup mlotek i z duza sila przyloz go do glowy. A potem docisnij nim
    czopek.