eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy ecard popłynie? › Re: Czy ecard popłynie?
  • Data: 2004-12-06 13:43:12
    Temat: Re: Czy ecard popłynie?
    Od: Dentarg <d...@i...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 6 Dec 2004 13:17:38 +0100, "Piotr" <p...@c...cz> wrote:

    >> Ale IMHO klient nie ma podstaw, żeby złożyć reklamacje w banku.
    >> Ponieważ usługę AirPolonii kupił i została mu sprzedana rezerwacja, a
    >
    >Nie kupil. Gdyby kupil i polecial to bylo by ok.
    Kupił, ale usługa nie została zrealizowana. Kasa poszła do AirPolonii,
    także kupił ... a przynajmniej zapłacił drugiej stronie umowy. Czyli
    wywiązał się ze swoich zobowiązań w tej umowie kupna-sprzedaży.
    AirPolonia się nie wywiązała, ale nie CA ...

    >> że nie wywiązali się z wykonania usługi to ich wina a nie CA.
    >No nie wina ca, ale ca odpowiada za swoich klientow wobec wystawcow.
    To znaczy CA odpowiada za AirPolonię przez klientami ? Na podstawie
    czego ? Podaj paragraf lub zapisy umowy klient-AirPolonia, które mówią
    coś o CA ... wydaje mi się to bardzo mocno naciągane. Chyba, że CA ma
    umowę z AirP i na taki zapis się zgodziło, ale szczerze w to wątpie.

    >> Raczej każdy bank odrzuci takową reklamację ... ale jak nie to
    >Nie odrzuci
    Teraz pytanie, jaką rolę odegrają organizacje takie jak VISA lub
    MasterCard ? Czy CA jest tutaj ostatnim ogniwem ? CA autoryzuje
    transakcje na podstawie danych z banku. Nie widzę tutaj ich
    odpowiedzialności materialnej przed klientem, za to że sprzedawca nie
    wywiązał się ze swoich obowiązków. CA odpowiadałoby jakby kasa z konta
    wypłynęła a nie wpłynęła do sprzedawcy (airpolonia). Jeśli pieniądze
    zostały zaksięgowane na koncie Airpolonii to tylko od nich można żądać
    kasy.
    Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją w firmie, żeby składać reklamacje
    do banku, za to że np. dostaliśmy wadliwy towar za który płaciliśmy
    przelewe z tegoż banku. Irracjonalna sytuacja.

    >> rzeczywiście mogą mieć ciepło ;). Choć szczerze w to wątpie i jak dla
    >> mnie to taki rozwój sytuacji nie jest realny (bo IMHO bezpodstawny).
    >Niestety, ale sie mylisz...
    Podaj podstawę prawną i oświeć mnie. Jak dla mnie CA nie jeste tutaj
    stroną dla klienta, ale nie przeczę, że jest inaczej ... jakieś
    paragrafy z KC ?

    Chyba, że idąć tym ciągiem myślowym, to rzeczywiście CA odpowiada
    finansowo przed bankiem, bank przed klientem, a CA może zwrócić się o
    pieniądze do AirPolonii, wtedy rzeczywiście eCard umoczy :(, bo kasy
    nie odzyska :(. Teraz pytanie czy prasa nagłośni możliwość reklamacji
    tych transakcji czy nie ? :))

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1