  • Data: 2008-11-07 07:39:54
    Temat: Re: Czy jest juz podpis Prezydenta ?
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
    news:m3r65o74an.fsf@maximus.localdomain...

    Kazdy pozostanie przy swoim zdaniu, wiec nie widze sensu ciagniecia tej
    dyskusji, wiec na zakonczenie

    > BFG moze podjac wczesniej dzialania, ale takie, ktore maja
    > zminimalizowac straty, i nie wydaje mi sie by miala to byc
    > nieoprocentowana pozyczka. W praktyce taki bank albo upadnie
    > (i dopiero wtedy zadziala BFG), albo zostanie przejety przez
    > wiekszy bank(i) - nie zeby nie bylo takiej sytuacji w przeszlosci.

    Jednym z glownych celow BFG jest ochronienie banku przed upadkiem, poprzez
    udzielenie pozyczki jemu samemu lub bankowi, ktory bedzie zdecydowany
    przejac ten bank (z historii przypadek chyba PBI i Kredyt Banku)

    > Tzn. gdyby budzet mial dofinansowac BFG? Mylisz pieniadze rzadu
    > i podatnikow, to jedno. Po drugie, w takiej sytuacji bylyby raczej
    > zdecydowanie wieksze zmartwienia niz tylko koszt pomocy dla
    > upadajacego sektora bankowego.

    Ja nie uzylem slowa budzet ani podatnicy. Doprecyzuje, wszyscy wlasciciele i
    klienci bankow (nawet NBP). Oczywiscie z wylaczeniam wlascicieli i klientow
    oddzialow zagranicznych instytucji kredytowych.

    > A jakis inny przyklad moze?

    Wszystkie wylaczenia sa wymienione w ustawie o BFG

    > Jak kazdy bank. Zreszta nie tylko przez wlasciciela.

    Ale nie musi przez panstwo i chodzi o to zeby tak nie bylo. A finansowanie
    przez panstwo lub ze srodko "ubezpieczyciela" prowadzi do moral hazard.

    > Nie, jest przywilejem - podobnie jak w BFG.

    Jeszcze raz napisze, to nie przywilej (BFG) tylko obowazek.

    MK