  • Data: 2008-11-07 00:44:48
    Temat: Re: Czy jest juz podpis Prezydenta ?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Bzdura, BFG jest zobowiazany podjac juz wczesniej dzialania np.
    > udzielajac pozyczek takze nieoprocentowanych.

    Zrodlo tego zobowiazania?
    BFG moze podjac wczesniej dzialania, ale takie, ktore maja
    zminimalizowac straty, i nie wydaje mi sie by miala to byc
    nieoprocentowana pozyczka. W praktyce taki bank albo upadnie
    (i dopiero wtedy zadziala BFG), albo zostanie przejety przez
    wiekszy bank(i) - nie zeby nie bylo takiej sytuacji w przeszlosci.

    > Raczej w pokazywaniu tego, ze wszyscy placimy za ubezpieczenie innych.

    Tzn. gdyby budzet mial dofinansowac BFG? Mylisz pieniadze rzadu
    i podatnikow, to jedno. Po drugie, w takiej sytuacji bylyby raczej
    zdecydowanie wieksze zmartwienia niz tylko koszt pomocy dla
    upadajacego sektora bankowego.

    > A co to ma do rzeczy?

    Jesli ubezpieczenie chroni przed upadkiem, a OFE nie moze upasc, to
    chyba troche ma?

    > Np. czlonkowie zarzadu updalego banku. Onie i tak wycofaja wczesniej
    > swoja kase...

    A jakis inny przyklad moze?

    ["bank panstwowy"]
    > Bedzie mogl byc dofinansowany przez wlasciciela.

    Jak kazdy bank. Zreszta nie tylko przez wlasciciela.

    > A czlonkowstwo w klubie jest obowiazkowe?

    Nie, jest przywilejem - podobnie jak w BFG.

    > Inni czlonkowie nie maja
    > wplywu na tego jednego?

    Podobnie jak w przypadku bankow.

    > Moga miec jeszcze wiekszego pecha i po wyjsciu na ulice zostac
    > przejechani przez samochod.

    Ale to nie spowoduje np. masowego upadania firm, 50% bezrobocia ani
    totalnego zalamania wszelkich krajowych platnosci.
    --
    Krzysztof Halasa