eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy karta kredytowa z chipem powinna mieć pasek magnetyczny? › Re: Czy karta kredytowa z chipem powinna mieć pasek magnetyczny?
  • Data: 2005-02-20 10:50:10
    Temat: Re: Czy karta kredytowa z chipem powinna mieć pasek magnetyczny?
    Od: And <A...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Dowod osobisty nie musi w ogole zawierac (w czesci bedacej dowodem)
    > zadnego klucza prywatnego.

    uhahaha.. Digital ID bez klucza.. :) Poczytaj może sobie trochę na temat
    idei tego pomysłu to Ci się trochę rozjaśni. Polecam strony w Estonii,
    Finlandii, albo firm Setec OY, G&D, ORGA, Gemplus.

    > Kto ma znac ten PIN i po co on w ogole ma byc? Bo chyba nie posiadacz
    > takiego dokumentu.

    oczywiście że posiadacz, a po to by chronić obiekty danych na karcie.
    A tak, posiadam taki dokument.

    > Zdaza sie. Co nie znaczy ze nie sa konieczne - chyba ze do Twojego
    > dowodu osobistego dostep ma miec kazdy (czytnik).

    Oj chyba nie miałeś styczności z kartą chipową.. Dostęp do danych na
    karcie jest determinowany przez to gdzie są zapisane - część danych
    umieszcza się w części chronionej (właśnie PINem). I tylko dane w części
    "otwartej" są dostępne po włożeniu karty do czytnika - o resztę dana
    aplikacja może "zapytać", co spowoduje wywołanie zapytania o PIN (PINów
    może być kilka, chroniących różne typy informacji).

    > Obawiam sie ze juz nie wiem jak Ci to mam wytlumaczyc.

    Hmm.. Chyba trochę mało znasz się na technologiach związanych z
    smartcards i PKI, bo z tego co piszesz wyłania się jakiś dziwny
    krajobraz - brak klucza prywatnego na karcie, klucze (prywatne?) w
    rękach CA, "zdrada" CA..

    Generalnie, dla mnie koniec wątku, bo już dawno jest NTG.

    --
    == And.
    ==