  • Data: 2016-06-14 14:29:26
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > A skąd przekonanie że nie został?

    Z doswiadczenia moich spotkan w banku, gdzie przekonywano mnie, ze ryzyka
    nie ma.

    > Akurat też byłem zainteresowany kupnem mieszkania i w 2007, i w 2008.
    > Chociaż sam wtedy wyczułem, że jest bańka i należy przeczekać, to
    > jednak kilka spotkań odbyłem i informowany byłem o ryzyku kursu
    > walutowego.

    W jaki sposób?

    > No bo nikt *wtedy* nie myślał, że ryzyko jest duże, ale o ryzyku
    > związanym z kursem walutowym *informowali*.

    Szkoda, ze specjalisci nie pomysleli, skoro sa tutaj głosy, ze zwykły
    Kowalski powinien *WIEDZIEC*.
    Ale tak czy siak - jestem ciekawy opisu tego, jak Ciebie informowano o
    ryzyku.

    > Nie, po prostu wtedy był hurra optymizm na rynku i tyle.
    > Weszliśmy do unii, mieliśmy furę siana z dotacji, gospodarka
    > prężnie rosła, w mediach trend "zawsze będzie rosło" itp.
    >
    > Dotyczyło to też akcji, tfi, walut (złotówka mocno rosła
    > w siłę), wzrostu gospodarczego (przejrzyj prognozy
    > i wypowiedzi polityków z 2004-2007 roku).
    >
    > Na tym tle to się chyba tylko KNF wybijał wydając co rusz
    > coraz bardziej restrykcyjne rekomendacje, za co zresztą
    > ówcześnie zebrał opierdol od polityków, także obecnej
    > partii rządzącej.

    Bo robił to za późno i zbyt ogólnie.

    > Tu masz prosze, jak nie wierzysz:
    > https://www.knf.gov.pl/Images/przypomnienie_publiczn
    ej_dyskusji_CHF_tcm
    > 75-40728.pdf
    >
    > Więc pls, bez pitolenia że nikt nie wiedział.
    > Cielak może i nie wiedział. Reszta wiedziała, ale miała nadzieję
    > że się nie zdarzy.

    Gorąca prosba - czy mogłbys przyjac jakas konsekwentna linie - bo juz nie
    wiem czy Twoim zdaniem wszyscy wiedzieli, czy wszyscy poza bankami
    wiedzieli czy moze jeszcze cos innego?
    A moze banki tez wiedziały, tylko miały to w d... bo lepiej strzyc klientów
    nie patrzac na nic innego?