  • Data: 2016-06-16 01:10:09
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/16/2016 04:35 AM, z wrote:

    > Nie wiem czy zauważyłeś ale to nie jest tylko pogląd garstki oszołomów z
    > transparentami :-). Ale w sumie gdybyś nie zauważył to dziwne nie będzie
    > ;-)

    Szczerze? Bez "ustawy frankowej" nic się nie ruszy.

    Ta, jak wiadomo, gotowa spoczywa w teczce Beaty Szydło już od wyborów
    (żeby nie dodać - prezydenckich, bo to AD zaczął festiwal obietnic).
    Teraz tą "gotową" ustawę trzeba wprowadzić w życie, bo jak się okazuje,
    czym innym są obietnice, a czym innym - wprowadzenie ich w życie.

    Ja nie mam wątpliwości, że ta ustawa frankowa w końcu wejdzie w życie.

    Ale trzeba się będzie nieźle nabalansować - z jednej strony wkurzenie
    frankowiczów, z drugiej - wkurzą się złotówkowicze, jeśli się okaże, że
    nie zrobili interesu życia, bo nie wzięli kredytu we frankach. Część
    obywateli nie chce jakiegokolwiek rozgrzeszania "frankowiczów", bo wie,
    że na końcu i tak zapłacimy za to my wszyscy.

    Banki będą stratne, to pewne, lecz rząd musi się nieźle nabiedzić, żeby
    przygotować taką ustawę, ze którą nie będzie musiał płacić miliardowych
    odszkodować przed sądami międzynarodowymi (Getin nie ma lekko, bo jest
    bankiem polskim i nic nie ugra - ale banki z zagranicznymi udziałowcami
    będą się powoływać na międzynarodowe umowy o ochronie inwestycji i
    oczywiście niezbicie wykażą, że franki miały i straciły na tej operacji
    miliardy).

    To dość nieoczekiwany obrót sprawy - bo z obietnicami politycznymi
    bywało tak, że byli zawsze wygrani, i nikt nie tracił (tzn. koszty
    dawało się łatwo ukryć w budżecie, tu tak nie jest).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com