  • Data: 2016-06-16 13:17:45
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/16/2016 07:16 PM, z wrote:

    > Fakty są takie że nic złego się, żadnej katastrofy i czy innej plagi nie
    > ma zwłaszcza w gospodarce. Podaj merytoryczny powód dla odmiennego
    > stanowiska oprócz bicia piany o trybunale.
    >
    > Mam na szybko fakt: sprzedaż wycieczek wakacyjnych dla dzieci wzrosła o
    > 15". I jak? :-)

    A coś na temat? (przypomnę - pisałeś: "coraz mniej merytorycznych
    podstaw ku temu").

    Merytoryczne podstawy to takie, które da się zmierzyć w jakiś sposób.

    Przykładowo, ilość tych merytorycznych podstaw jest raczej coraz więcej
    niż coraz mniej:

    - rekordowy deficyt budżetu w pokomunistycznej historii Polski

    - rekordowa różnica w oprocentowaniu obligacji Czech (przyzerowe, spada
    w ostatnich miesiącach) i Polski (~3.2%, rośnie przez ostatnie miesiące)

    - obniżenie ratingu Polski przez jedną z agencji ratingowych, obniżenie
    perspektyw ratingu przez drugą, co rzutuje na koszt obsługi długi

    - spadła dynamika wzrostu gospodarczego

    - giełda w Warszawie wyraźnie odbiega w dół od giełd w regionie (to
    m.in. oszczędności przyszłych polskich emerytów)

    - złoty wyjątkowo słaby na tle innych walut w regionie (będzie się
    działo, jak ropa zacznie drożeć)

    I jeżeli na drugiej stronie wagi koronnym argumentem jest sprzedaż
    wycieczek wakacyjnych dla dzieci (i nie bardzo wiemy, czy jest to skutek
    500+, czy zagrożenia terroryzmem w tradycyjnych miejscach zagranicznych
    wycieczek Polaków, czy spadek wartości złotego, przez co więcej Polaków
    zostaje na wakacje w kraju) - to nie wygląda to zbyt dobrze.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com