eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów?Re: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów?
  • Data: 2003-11-22 23:35:50
    Temat: Re: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów?
    Od: "PiotrR" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości
    news:bpoej0$k3$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik PiotrR napisał:
    >
    > > Lokator wpłacał na jednej książeczce te trzy tytuły z rozbiciem kwot
    > > na blankiecie, na podstawie którego było to wszystko rozksięgowywane,
    > > a jak nie będzie blankietu to jak mam to rozksięgować, jeśli to lokator
    ma
    > > decydować za co płaci. Bo na przykład w tym miesiącu nie zapłaci
    > > (bo nie ma pieniędzy) za lokal użytkowy, a ja nie mam prawa zaksięgować
    > > inaczej jak on to wpłaca.
    >
    > Tak sie zastanawiam skad te wszystkie kombinacje. Ja w czynszu place za
    > rozne pierdoly, w tym miedzy innymi wode, ktora jest rozliczana wg
    > licznikow. I wszystko place za jednym zamachem, na jedno (wspolne dla
    > wszystkich) konto i do tego przez internet (czyli o ksiazeczce,
    > blankietach i innych bzdurach nie ma mowy). I spoldzielnia jakos zyje,
    > czynsze prawidlowo ksieguje i zadnych pretencji nie ma. To jak, mozna,
    > czy nie mozna?
    >
    > Bartol
    >

    Teoretycznie mozna.

    Jednak wg obowiązujących zasad księgowości i przepisów dotyczących
    spółdzielni to właśnie te tytuły powiinno się rozliczać osobno.
    Wodę bo wiele spółdzielni stosuje oddzielne rachunki z innymi terminami
    płatności, a więc ewentualne naliczenie odsetek musi dotyczyć tylko i
    wyłącznie tych kwot.
    Podobnie jest z kreddytem normatywnym, który w
    sumie powinien być ewidentnie wspomniany że właśnie taka kwota jest
    wpłacana w całym czynszu, a wieć można uznać że pownien być
    dodatkową kwotą wpłaty.
    Natomiast fundusz remontowy jest wprowadzony niedawno jako
    oddzielna pozycja księgowa gdyż wymaga to ustawa - prowadzenie
    oddzielnej rachuby na każdą nieruchomość , a ponadto niektórych
    nieruchomości (zwłaszcza własnościowych lokali użytkowych)
    może to nie dotyczyć. Tutaj dochodzi jeszcze możliwość odliczeń tych
    wpłat od podatku dochodowego, a dla Urzędu Skarbowego podstawą
    do odliczeń jest ewidentny dokument stwierdzający wpłatę na ten tytuł,
    ewentualnie łączny dokument z wyraźnym zaznaczeniem kwot składowych
    (interpretacja Min.Finansów).
    Tak więc uwzględniając wszystkie przepisy i zasady winno się wpłacać
    na te wszystkie tytułu jako osobne pozycje. Na osobnych dowodach
    wpłat albo na jednym blankiecie z wyraźnym zaznaczeniem za co i ile
    tak by spółdzielnia prawidłowo rozksięgowała poprawne kwoty oraz
    żeby lokator w momencie kontroli przez bank (w przypadku kredytów)
    lub Urząd Skarbowy (w przypadku kredytów i funduszu rem.) miał
    ewidentny dowód swojej niewinności.

    Niestety drugiej opcji zostałem obecnie pozbawiony i o to cała ta
    zabawa biega.
    Pierwsza opcja jest uciążliwa do realizowania zarówno z punktu widzenia
    lokatora jak i spółdzielni. Jedynym który ma korzyść na tym rozwiązaniu
    jest bank - podobno z polecenia Min.Finansów.

    PiotrR


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1