eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
  • Data: 2023-05-16 09:13:37
    Temat: Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    poniedziałek, 15 maja 2023 o 16:25:44 UTC+2 witrak() napisał(a):
    > On Monday, May 15, 2023 at 2:50:06 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
    > > > > Co do chargeback - zamierzasz odebrać towar, ale zcancelować zapłatę?
    > > > Nie, nie odbiorę paczki, bo mnie kurier nie zastanie - nie ma mnie pod adresem
    z zamówienia.
    > > >
    > > > Po prostu za każdy przypadek chargebacku merchant jest obciążany opłatą, nie?
    > > A rzeczywiście internety coś takiego piszą - choć raczej nie jest to "kara", a
    "opłata manipulacyjna",
    > > którą jednak płaci sprzedawca.
    > > Dobrze, że przy bezzasadnym chargebacku nie może zażądać obciążenia karty klienta
    ;>
    > > > > jeśli towar nie jest szybkopsujący to jak dostarczą później - a nie było np.
    opcji "w sobotę albo wcale" - to podstaw
    > > > > do reklamacji mieć nie będziesz.
    > > > Pod warunkiem, że odebrałbym towar. Ale wyjechałem i nie mogłem odebrać - i po
    to opłaciłem usługę "dostawa w sobotę".
    > > > To nie są dwa odrębne "towary" - dostawa jest istotną częścią zamówienia.
    > > Na fakturze jest osobno.
    > Żartujesz? Po to płacę za express, że potrzebuję dostać towar w terminie. Po
    terminie zakup mnie nie interesuje, bo nie mogę go odebrać. Gdyby mnie zapytali, czy
    mogą dostarczyć w innym terminie to, co innego.

    Jeszcze przeczytaj dokładnie, na co się zgodziłeś, "drobne druczki" nie wyginęły.

    > Ale w zamówieniu jest jednym. Jeśli zamawiasz marynarkę i pasujące do tego spodnie,
    a przysyłają tylko marynarkę to też powiesz, że OK, bo są dwie odrębne pozycje na
    fakturze?

    Tak, bo powinieneś zamówić garnitur.

    > > Wg mnie kwestia nie jest oczywista.
    > No wiesz, jak zamawiasz zestaw mebli od kompletu, to też uważasz, że jak przyślą
    lewy i środkowy segment kredensu a prawego nie, to jest w porządku?

    Mebel to mebel - kredens musi przyjść cały.
    Ale jak nie przyślą etażerki to znów - przeczytaj regulamin.

    > > Ogólnie jak chcesz im zrobić na złość to może się udać, choć trochę kasą
    ryzykujesz.
    > > Prostsze by było "odstąpienie od umowy zawartej na odległość".
    > > Jeśli to zrobisz przed wysyłką, to raczej nie będą mogli żądać za przesyłkę, a
    tym bardziej za powrotną.
    > Prostsze, ale nieskuteczne (zwrócą kwotę 10 zł, której nie wydali na kuriera, więc
    chargebacku nie będzie). A w tym przypadku, towaru nie odebrałem, bo nie dostarczyli
    zgodnie z warunkami zamówienia. Kropka.

    Jak jesteś pewien to OK.
    Ale z czego w takim razie chcesz im zrobić ten chargeback?
    Też z tych 10zł, ale z dodatkową karą?

    > > O, tu m.in. jest to, że to jednak nie jest "jeden towar" - od umowy zakupu możesz
    odstąpić bez podania przyczyny,
    > > ale koszty przesyłki, w tym szczególnie zwrotu (chyba że sklep ma "darmowe"
    zwroty) ponosisz.
    > > No to wtedy możesz im zrobić chargeback na przesyłkę - tu raczej bez wątpliwości,
    zapłacone za express, którego nie było.
    > > I im dokopiesz, i sam sporą kaską nie ryzykujesz.
    > Chcesz powiedzieć, że mogą nie zwrócić za towar, którego nie dostarczyli?

    A może kurier zostawi paczkę pod drzwiami bez pytania?
    Tacy też są, pocovidowi (w tym długotrwałe efekty neurologiczne).
    Kiedy ostatnio coś podpisałeś kurierowi, nawet jak paczka do łapy?
    To tylko przy poleconych zostało.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1