-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.83.27.141.129.
ipv4.supernova.orange.pl!not-for-mail
From: cef <c...@i...pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
Date: Wed, 17 May 2023 06:29:04 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <u41l4i$hru$1$cef@news.chmurka.net>
References: <d...@g...com>
<d...@g...com>
<f...@g...com>
<e...@g...com>
<6...@g...com>
<u3tj89$sna$3$cef@news.chmurka.net>
<4...@g...com>
<u40e6b$ook$1$cef@news.chmurka.net> <m...@i...localdomain>
NNTP-Posting-Host: 83.27.141.129.ipv4.supernova.orange.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 17 May 2023 04:28:02 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="cef";
posting-host="83.27.141.129.ipv4.supernova.orange.pl:83.27.141.129";
logging-data="18302";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.11.0
Cancel-Lock: sha1:48fGc1Yc78V0G2oWu+A3+7Bq+mw=
sha256:DVaD5/5lqHpRfyPIaQ/rDWRIfuqj2Ox+WzHqPpYcBGA=
sha1:lB4+2Scj2LAW6sroIbUg/Ir4GJY=
sha256:T+adS2riDVWFfsI1IFUc+l+YbRkoaPv/oHJNjI9+pks=
In-Reply-To: <m...@i...localdomain>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:667771
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2023-05-17 o 00:36, Krzysztof Halasa pisze:
> cef <c...@i...pl> writes:
>
>> Normalnie meldujesz, że chcesz zwrot, bo świadczenie
>> nie zostało spełnione i już nie może byc spełnione,
>> bo nie ma fizycznie takiej możliwości. Musisz tylko jakoś przekonująco
>> umotywować, że dostawa jakakolwiek teraz jest bezsensowna.
>
> No ale oryginalne świadczenie, na oryginalnych warunkach (umowa itd)
> nie może już być spełnione. Sprzedawca może zaproponować inny termin
> (= zmianę umowy), ale to klient musi zdecydować.
> Ostatnio jest jakoś lepiej z terminami, sklepy lepiej wiedzą kiedyś mogą
> dostarczyć towar.
>
> Dodatkowo sprzedawca powinien zwrócić pieniądze (i według moich
> obserwacji to jest typowe działanie). Z tym, że musi wiedzieć, że
> późniejsza dostawa jest niemożliwa (ew. może się o tym dowiedzieć od
> np. firmy kurierskiej i następnie telefonicznie od klienta).
>
> Stąd sprzedawcy niechętnie datę dostawy włączają do umowy (ale jednak
> muszą, jeśli chcą wziąć za to dodatkowe pieniądze).
>
> Z drugiej strony, gdyby dostawa się jednak powiodła (np. w innym
> przypadku), typowo po prostu zwracają dodatkową opłatę "za ekspres".
> Podobnie w innych, "polubownych" zakończeniach.
>
>> możesz im powiedzieć, żeby sobie wyobrazili, że
>> musiałeś to zamówić
>> z dostawą w sobotę, bo chciałeś zabrać ten sprzęt na wyjazd do Kanady,
>> ale nie dostarczyli w sobotę, więc teraz jesteś w trasie w Kanadzie i
>> już tego nie potrzebujesz i ponieważ nie spełnili świadczenia i nie
>> mają szansy tego zrobić,
>> to musi nastąpić chargeback
>
> Raczej uznanie, znacznie prościej, zwykle nie trzeba nic robić poza
> ew. poinformowaniem sprzedawcy, że sobota to sobota, i teraz to już jest
> za późno.
Ja rozumiem, że technicznie i proceduralnie najlepiej jest uzgodnić ze
sprzedawcą
jakieś porozumienie i dopiero gdyby to nie skutkowało, to sięga się do
strony bankowej.
Nie wiem dlaczego on się uparł akurat na takie rozwiązanie
jeśli wystarczyła by tu zwykła reklamacja najpierw u sprzedawcy. Pewnie
przy chargebacku i tak by zażądano jakichś dowodów, że podjęto próby
załatwienia sprawy
i są one nieskuteczne. Ale jeśli chciał od razu skorzystać
od strony banku, to podałem mu jedyne wg mnie sensowne oparcie.
Być może chargeback jest bardziej dotkliwy dla sprzedawcy i dlatego taka
decyzja?
Prawdę mówiąc dwa razy w życiu korzystałem z takiej
procedury i nie wiem czym to się szczególnym charakteryzuje - nawet nie
do końca
mogło być chargebackiem, bo raz było terminie a raz o nic nawet nie pytali,
więc pewnie w systemie coś się zawiesiło z obciążeniami.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.05.23 09:59 Marcin Mokrzycki
- 17.05.23 10:42 Dawid Rutkowski
- 17.05.23 13:04 cef
- 17.05.23 18:00 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.05.23 01:05 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.05.23 16:22 peter kenethy
- 22.05.23 02:07 Eneuel Leszek Ciszewski
- 12.06.23 10:36 Liwiusz
- 17.06.23 07:27 witrak()
- 17.06.23 18:53 Dawid Rutkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto