  • Data: 2002-07-04 13:32:17
    Temat: Re: OT Re: Czy odejście Belki oznacza krach walutowo-giełdowy?
    Od: "Kasia" <K...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ja nie będę się licytować podawanymi cenami poszczególnych produktów, bo ich
    i tak po denominacji i inflacji nie da sę porównac z obecnymi (bo należałoby
    wziąść pod uwagę jeszcze szereg innych czynników, nie dających sie
    matematycznie wyliczyć). Nie pamietam również tych czasow zbyt dobrze
    (miałam wtedy kilka lat). Jedno co wiem, to to że teraz mnie i mojej
    rodzinie żyje sie lepiej. Ale niestety to nie jest regułą - wielu ludziom
    pogorszyło się i to znacznie. Właśnie wróciłam z apteki ... stałam za jedną
    staruszką dobre 10 minut ... Liczyła każdą zlotówkę i pytała pani magister
    po kolei o cene każdego leku. Jeszcze 3,4 lata temu nie było tego .... Dla
    mnie te 2 zl nie ma żadnego znaczenia ... ona je przeliczyła na chleb ...
    Daleko mi do pro komunistycznych czy socjalistycznych poglądów, ale ubóstwo
    społeczeństwa jest teraz wiele wyraźniejsze niż za komuny. Wtedy wszyscy
    mieli mało, ale minimum socjalne każdy miał. I nie było skrajności. Proszę
    absolutnie nie zrozumieć że jestem za tym, żeby wszyscy mieli po równo.
    Uważam że jest pewien % społeczeństwa, który zyje w ubóstwie z własnego
    wyboru. Tacy zawsze byli, sa i będą. Ale mnóstwo ludzi uczciwie pracujących
    na życie straciło swoja pracę i nie są w stanie zdobyc innej, zwłaszcza w
    małych miasteczkach i na wsiach, gdzie po upadku dużego zakładu nie
    utworzyły się nowe miejsca pracy .... To jest błędne koło - żeby utworzyć
    jakąkolwiek działalnośc gosp. trzeba mieć zbyt .. A jak mieć zbyt jeśli
    klientela jest uboga ? "Czemus biedny ? Boś głupi .. Czemuś głupi ? Boś
    biedny ...."