eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPowolne mbanku konanie...Re: Czy powinnismy zaskarzyc mBank do Komisji Etyki Bankowej? Czy mBank to instytucja zaufania publicznego?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!poznan.rmf.pl!news.man.poznan.pl!news-fra1.
    dfn.de!newsfeed.ision.net!ision!newsfeed.freenet.de!newspeer1.nwr.nac.net!in.10
    0proofnews.com!in.100proofnews.com!nsnmrro1-lo.nuria.telefonica-data.net!nsnmrr
    o2-lo.nuria.telefonica-data.net!not-for-mail
    From: devnull <d...@n...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy powinnismy zaskarzyc mBank do Komisji Etyki Bankowej? Czy mBank to
    instytucja zaufania publicznego?
    Date: Mon, 16 Feb 2004 01:13:48 +0100
    Organization: -
    Lines: 50
    Message-ID: <g...@4...com>
    References: <c0lltt$q72$3@news.onet.pl> <7...@n...onet.pl>
    <3...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 125.red-80-39-135.pooles.rima-tde.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: nsnmrro2-gest.nuria.telefonica-data.net 1076890427 28602 80.39.135.125 (16
    Feb 2004 00:13:47 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...nuria.telefonica-data.net
    NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Feb 2004 00:13:47 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:285548
    [ ukryj nagłówki ]


    >Ponadto bank byl zobowiazany do takiego traktowania klienta jak okreslaja m.in.
    >"Zasady dobrej praktyki bankowej":
    >
    >Zasady dobrej praktyki bankowej.
    >
    >Rozdzial I
    >Postanowienia ogolne
    >"2. Banki w swojej dzialalnosci kieruja sie przepisami prawa, normami
    >przewidzianymi w Zasadach, uchwalami samorzadu bankowego oraz dobrymi
    >zwyczajami kupieckimi, uznajac, ze sa instytucjami zaufania publicznego."
    >
    >Rozdzial II
    >Zasady postepowania bankow w stosunkach z klientami
    >"1. W stosunkach z klientami, banki powinny postepowac z uwzglednieniem
    >szczegolnego zaufania jakim sa darzone oraz wysokich wymagan co do starannosci
    >i rzetelnosci.
    >2. Bank powinien traktowac wszystkich swoich klientow z jednakowa starannoscia,
    >po partnersku.
    >3. Bank nie powinien wykorzystywac swego profesjonalizmu w sposob naruszajacy
    >interesy klientow.
    >8. Reklama banku powinna zawierac rzetelne informacje co do zakresu i warunkow
    >swiadczonych przez ten bank uslug."
    >Rozdzial IV
    >Zasady postepowania pracownika banku
    >"2. Sprawa honoru pracownika banku powinna byc odpowiedzialnosc za wlasne
    >slowo, ktorym powinien czuc sie zwiazany tak samo, jak formalnie sporzadzonym
    >dokumentem.
    >3. Pracownik banku powinien byc uprzejmy i taktowny, udzielac rzetelnych
    >informacji, rzeczowo wyjasniac klientom istote swiadczonych przez bank uslug,
    >przy negocjacjach warunkow umow udzielac informacji, ktore maja znaczenie dla
    >zawieranej umowy."
    >Rozdzial VI
    >Komisja Etyki Bankowej
    >"1. Komisja Etyki Bankowej powolana jest do oceny przestrzegania przez banki i
    >ich pracownikow zasad postepowania okreslonych w Zasadach Dobrej Praktyki
    >Bankowej.
    >5. Postepowanie przed Komisja Etyki Bankowej wszczyna sie na wniosek klienta
    >lub pracownika banku albo na wniosek banku."
    >http://www.zbp.pl/doc/zdpb.pdf

    No i prosze jak to jest z ta etyka w mbanku, za przelewy do funduszy wbrew
    obietnicom jednak sa oplaty:
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=119
    844&t=119844

    oraz wykasowuja posty z forum rowniez takie, ktore nie dotycza bezposrednio 50
    gr:
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=119
    734&t=119734&v=t


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1