  • Data: 2009-11-26 18:13:07
    Temat: Re: Czym bank możeobciążyć rachunek prócz odsetek karnych
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    MarekZ napisał(a) w wiadomości: ...
    >Użytkownik "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał w wiadomości grup

    >Kiedyś klient miał zapewne Eurokonto (czy co to tam wcześniej było), a one
    >chyba wszystkie były płatne (?). Możliwe, że ta taryfa 3 zł była najniższą
    >możliwą wówczas taryfą. Nie wiem też jaka jest praktyka w Pekao, tzn. czy
    >powstał nowy rachunek czy do istniejącego już rachunku została przypisana
    >taryfa rachunku bieżącego. W tym drugim przypadku IMO bank ma duże szanse
    >(choć nie pewność), że się wybroni. Na miejscu klienta naturalnie jednak
    >próbowałbym podważać zasadność pobierania tych opłat.

    O ile pamietam rachunek bieżący "z automatu" był zakładany, gdy klient
    miał lokatę inną niż odnawialna z kapitalizacją odsetek a nie miał innego
    rachunku. Wtedy odsetki lub kwota+odsetki szły na rach bieżący. Jednak
    było zastrzeżenie, że likwidacja rachunku bież. w ten sposób założonego
    również przed upływem 90 dni nie jest płatna.
    Z kolei przy likwidacji innych rach. z powodu zaprzestania takiej
    usługi przez bank saldo przechodziło na rach. (bezpłatny) będący
    nieoprocentowanym depozytem.
    Ale może to już nieaktualne...

    Arek