eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwDebata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20 › Re: Debata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20
  • Data: 2011-03-22 22:17:18
    Temat: Re: Debata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20
    Od: "skippy" <m...@t...moon> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:imb5jh$msc$1@inews.gazeta.pl...

    > Ponieważ ZUS nie publikuje swoich kosztów to Ty przyjmujesz, że robi to za
    > darmo. Nie płacili za programy komputerowe, same komputery i papier do
    > dupy
    > też mają za darmo nie mówiąc już o płacach pracujących tam pracowników. To
    > wszystko nic nie kosztuje tu i teraz? Po co takie głodne kawałki popychać?

    Myślę że nie do końca tak jest, nastąpiło tu pewne uproszczenie sprawy.
    Nie bardzo w tym kontekście jest istotny koszt ponoszony przez ZUS ale to,
    czy ten koszt względnie wzrósł po wprowadzeniu OFE.
    No wzrósł, bo system po stronie ZUS się skomplikował, a nie uprościł.
    Mamy koszenie 0,8% kasy przelewanej ZUS > OFE i to są pewnie te pieniadze,
    albo ich część.

    Zupełnie inna spraw to czy ten koszt by zmalał po likwidacji OFE.
    Szczerze wątpię.

    Kiedy był pomysł Tuska co do zwolnienia 10% urzędników, Boni zaproponował
    aby związana z nimi kasa została w urzędach.
    Taka jest właśnie urzędnicza logika.
    Nie dość, że dotychczasowe wydatki pozostałyby te same, to doszłyby odprawy
    i socjal dla zwolninych, czyli z oszczędności in plus powstałyby in minus.

    Mam wielkie obawy, że to zasada ogólna i w omawianej kwestii także by jakoś
    zadziałała.