eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDebetówka bez pay pass - gdzie?Re: Debetówka bez pay pass - gdzie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Imka <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Debetówka bez pay pass - gdzie?
    Date: Sat, 1 Jun 2013 10:54:10 +0200
    Organization: Hotel Pod Poległym Alpinistą
    Lines: 81
    Message-ID: <1...@4...net>
    References: <iythceork3gx$.1uzlhv0kpgoiq$.dlg@40tude.net>
    <51775ee3$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <62w0j6jhuie5.jppaz2tvi7gg$.dlg@40tude.net>
    <5178026c$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain> <s...@t...ceti.pl>
    <m...@i...localdomain> <s...@t...ceti.pl>
    <m...@i...localdomain> <s...@t...ceti.pl>
    <koc568$nbj$1@somewhere.invalid>
    NNTP-Posting-Host: 89-72-173-235.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-13"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1370076960 9723 89.72.173.235 (1 Jun 2013 08:56:00
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 1 Jun 2013 08:56:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:591711
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 1 Jun 2013 08:43:15 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    >> Zasadnicza różnica - po pierwsze ciężej w sklepie nabić duuuży rachunek
    >> bez
    >> zwracania na siebie uwagi (długi czas obsługi, ochrona sprawdzająca pudła
    >> z
    >> telewizorami itp.), po drugie nadal bez pinu paypassem się wiele nie
    >> nakradnie (wiem, nie dotyczy mBanku)
    >>
    > Z tego co się pojawiało tu na grupie to wydaje mi się, że najczęściej jest
    > mowa o biletomatach we Wrocławiu w których złodzieje robią dziesiątki
    > transakcji nabijając od razu kilka tysięcy złotych. One podobno z definicji
    > nigdy nie żądają PINu a pozwalają płacić kartami. Z tego by wychodziło, że
    > to dotyczy znacznie szerszej grupy kart niż tylko mBank, ale pewności
    > oczywiście nie mam.


    Oczywiście że szerszej grupy - tylko przecież banki sie tym chwalić nie
    będą. A nagłaśniane są sprawy tam, gdzie bank mocno klienta wkurzył.

    Pierwszym sygnałem (dla mnie) była sprawa omawiana na grupie, nie
    dotyczyła grupowicza, a kogoś z jego rodziny. Zdaje się że o mBank
    chodziło. A potem to już z górki poszło...

    Z lektury blogu P.T.Red.Samcika - opisane przykładowe przypadki to
    mBank; fraudy zrobione (w ilości kilkudziesięciu sztuk) w "Auchan, kilka
    sklepów sieci Żabka, lokalne sklepy spożywcze, Empik, Coffee Heaven oraz
    sławetne biletomaty Mennicy we wrocławskiej komunikacji miejskiej",
    Alior Sync - m.in. wiele razy w Żabce.

    Nie chodzi o kradzieże. Nie chodzi o fraudy. Nie chodzi o samego pay
    passa. W sumie chodzi mi o to, jakiego to focha strzelają banki,
    rozpatrując pay passowe reklamacje pechowego okradzionego klienta.


    Alior zażądał
    <cit>
    oświadczenia o tym, że karta była używana bez mojej zgody. Oświadczenie
    ma być sporządzone dla każdej transakcji oddzielnie! To ponad 40
    stron... po moich naleganiach pani zgodziła się żeby dla każdego punktu,
    w którym nastąpiła płatność moją kartą, wypisać tylko jedno oświadczenie
    i załączyć kwoty wszystkich transakcji. Ale to i tak było 14 stron do
    wypisania... To nie wszystko. Wiele tych transakcji było wykonanych w
    sieci ,,Żabka". Na wyciągu nie ma adresów tych sklepów, a pani w banku
    kazała mi dowiedzieć się, w których placówkach ktoś płacił moją kartą (a
    to sześć, czy siedem różnych sklepów!)
    </cit>

    mBank też się popisał. Poinformował klientkę
    <cit>
    ze w świetle obowiązujących przepisów nie może uznać reklamacji, bo w
    momencie dokonywania transakcji karta była fizycznie przy terminalu i
    transakcje te otrzymały autoryzację
    <cit>

    Kolejna sprawa, mBank, fraud 3170 zł, reklamacja - 44 dni.
    mBank
    <cit>
    odmówił uznania reklamacji, odmówił też zwrotu całości skradzionej
    kwoty. Bank zwrócił co prawda część pieniędzy, ale z pominięciem
    równowartości 150 euro.
    </cit>


    Wydaje mi się że w momecie kiedy nadchodziły, pay passy były reklamowane
    jako bezpieczna froma płatności, trzy operacje bezpinowe, operacja z
    pinem, reset licznika i znowu, trzy operacje bezpinowe...
    Na taką kombinację większość się zgadzała, na zasadzie 'e, ryzykuję
    tylko 150 zł'.
    A teraz się okazuje że nie 150, tylko w najlepszym wypadku 650 zł plus
    kopanie się z koniem w drodze do odzyskania reszty straconych pieniędzy,
    niedozwolone debety, odsetki od niedozwolonych debetów gratis i takie
    tam inne przyjemne rozrywki.

    To ja dziękuję. Z pay passa mBanku na pewno nie będę korzystać.


    cytaty z
    http://samcik.blox.pl/2013/02/Zblizeniowa-zalamka-78
    -zlodziejskich-transakcji.html
    --
    Imka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1