  • Data: 2012-06-28 11:36:50
    Temat: Re: Dlaczego IKZE chce nas wykiwać?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:op.wglmj7oz28x4t2@saturn...

    > Ale jesli tak liczysz to nalezy wziac pod uwage jaka wartosc mialo przy
    > wplacie te 18PLN, a jaka ma 27PLN przy wyplacie :). Jak widzisz tez
    > troche grasz liczbami chcac udowodnic swoja teze... Ja zawsze dokonuje
    > wlasnych wyliczen i tak powinien zrobic kazdy kto chce skorzystac z
    > danego produktu...

    No i? Będąc do tego stopnia drobiazgowym, to wpłacając pieniądze do IKZE
    też zapłacisz podatek, dokładnie jak w IKE. Jego zwrot możesz otrzymać
    licząc wg skrajnych wartości dopiero po 19 miesiącach. Nie zmienia to faktu,
    że chcąc zainwestować czy to w IKE, czy to w IKZE i tak musisz najpierw
    zapłacić podatek, nie zmienia to faktu, że w IKE podatku od odsetek nie
    płacisz, a w IKZE i owszem. Nie zmienia to faktu, że inwestując 100 zł na
    starość w IKE będziesz miał więcej, bo nie zapłacisz podatku, a o tych 18 zł
    zapłaconych kiedyś (przy wpłacie, a dokładniej po zarobieniu pieniędzy,
    które wpłacisz do IKE) już dawno zapomnisz.

    Oczywiście niech sobie każdy liczy jak chce, bo każdy ma inne potrzeby,
    a jak wspomniałem są grupy którym IKZE może się bardzo opłacić. Tylko nie
    lubię jak ktoś manipuluje w oficjalnych materiałach faktami. A taką
    manipulacją jest fakt, że aby zainwestować 100 zł w IKZE potrzebujemy 100
    zł, a w IKE 118 zł. Nie, w obu przypadkach potrzebujemy 118 zł.
    Rożnica jest taka, że wpłacając do IKZE otrzymamy zwrot podatku w okresie
    3-19 miesięcy (w zależności w którym miesiącu była wpłata i jak szybko
    rozliczymy się z US), a zapłacimy podatek przy wypłacie na starość (w tym i
    od skapitalizowanych odsetek). Natomiast w IKE przy wypłacie nie zapłacimy
    żadnych podatków, co da nam sporo więcej pieniędzy na starość, a chyba w
    końcu o to w tych programach emerytalnych chodzi. Aby mieć pieniądze na
    starość, a nie obecnie.