    From: "Dave" <darekpw@usun_to.o2.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dlaczego mBank jest zły.
    Date: Tue, 4 May 2004 13:14:41 +0200

    napisał w wiadomości news:c77smt$jgm$1@news.onet.pl...
    > Dlaczego twierdzisz ze wykonuje przelewy w mBanku i dlaczego akurat 20 i
    > dlaczego tak kazdy ma robic?

    mysle ze srednio przecietny uzytkownik konta wykonuje lacznie ok. 20
    przelewow miesiecznie wliczajac zlecenia stale. Rozumiem ze Ty jednak nie
    wykonujesz przelewow z mbanku i slusznie :-)

    > Jest cala masa ludzi, ktorzy nie przelewaja tyle razy to po pierwsze, po
    > drugie cala masa ludzi korzysta z platnych przelewow w wielu innych
    bankach
    > i wcale nie uciekaja masowo do VW Banku...

    chyba nie mowimy o grupie obecnej na pbb...
    Zreszta jest tez cala masa osob "wykonujacych przelewy" za pomoca pani z
    poczty i co z tego ?

    > Poszukaj ile klientow zdobyl Inteligo, ktory od samego poczatku ma platne
    > przelewy.

    w czasach kiedy ofertowal konkurencyjne oprocentowanie a wtedy bylo ono
    istotne..

    > Platne przelewy ma tez BZ WBK, Nordea, Millennium, od niedawna KB. (kogos
    > pominalem, ING BS?)

    w ING sa osoby nie placace za przelewy w Nordei tez, w innych bankach pewnie
    tez sa wyjatki.

    > Dlatego jak stwierdzasz, ze "Takie podejscie zniecheca skutecznie do
    > korzystania z uslug takiego banku i
    > mysle ze kiedys zarzad mbanku zrozumie swoj blad.", to sie z nim nie
    zgadzam
    > i tyle.

    moze zbyt ogolnie powiedzialem. Chodzi mi o to ze skutecznie zniecheca do
    korzystania z TYCH USLUG. Jestem pewny ze liczba przelewow w mbanku znacznie
    spadla.

    > Z mBanku praktycznie nie wykonywalem wczesniej przelewow - a jak juz musze
    > to bede placil 50 groszy i juz.
    > Tak samo jak place w Millennium czy Inteligo, tak samo jak placilem w BZ
    > WBK.
    > Tyle, ze ja mam kilka kont, ale i tak wiekszosc ludzi zadowala sie tym
    > jednym, gdzie ma cala kase.

    no coz ja tez mam kilka kont i jak mam wykonac przelew to nie widze powodu
    zeby za niego placic skoro w innym banku moge to zrobic za darmo..

    > Jesli juz piszesz o zarzadzie - to jego celem jest maksymalizacja zyskow w
    > dlugim okresie. Co im szkodzi wprowadzic oplaty, kiedy 5% klientow
    odejdzie,
    > a zyski wzrosna o 50%?

    o ile tak by sie stalo.. Osobiscie watpie.

    > Powinienes wziac pod uwage, ze nie kazdy robi 20 przelewow miesiecznie.
    Jest
    > pelno osob, ktore zadowala sie 3-5 i juz.

    3-5 to ja mam stalych zlecen. Oczywiscie ze sa rozni ludzie. Ale jak tlum
    wali do kolejki na poczte to ja wcale nie musze ich nasladowac. Natomiast
    uwazam za idiotyczne podejscie banku szukajacego zysku poprzez wprowadzenie
    np. oplat za przelewy. To po prostu wielu zniecheci do tej uslugi (tak samo
    jak jest idiotyczne placenie w mbanku za PZ). Ludzie beda ograniczac
    wykonywanie przelewow a zysku nie przybedzie. I wtdy co zrobi bank jak zysk
    bedzie za maly? Ano wprowadzi oplate za kolejna usluge naiwnie liczac ze na
    tym zarobi a klienci znowu ogranicza korzystanie z niej. Dlatego proponuje
    zastosowanie ryczaltowej oplaty miesiecznej. Kazdy sobie wtedy przeliczy czy
    warto czy nie posiadac konto w danym banku.

    A a propos zyskow - zaden bank nie zarabia najwiecej na oplatach ale na
    kretytach. I na tym powinien sie skupic zarzad mbanku a nie na szukaniu paru
    zlotych za oplaty.

    D.