eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwDlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)Re: Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)
  • Data: 2010-04-28 22:27:57
    Temat: Re: Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "DJ" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    news:hracbc$354$1@news.onet.pl...
    >> mając dwie radiolatarnie i antene kierunkową ( aktywna antena
    >> radiolokacyjna / paskowa) można zmierzyć kąt rozchylenia wiązek oraz na
    >> podstawie znajmosci pozycji geograficznych obu latarń wyznaczyć własną
    >> wysokość. Dokładność bedzie tym większa im bliżej obu radiolatarni
    >> jesteśmy. Zależy również od zdolności regulacji charakterystyki anteny.
    >> To jest tylko teoretyczne rozważanie i pomysł na szybko i raczej nie jest
    >> stosowany w lotnictwie. Istnieją lepsze sposoby wyznaczania wysokości.
    >
    > Nie bardzo wiem co masz na mysli piszac o kacie rozchylenia wiazek.
    > NDB to jak sama nazwa wskazuje radiolatarnie bezkierunkowe
    > (Non-directional Beacon).
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Darek
    >

    antene masz na samolocie. Lecisz nad dwoma oddalonymi od siebie punktami
    nadającymi w każdym kierunku na półsferze. Mierzysz kąt do punktu A oraz do
    punktu B, jako że są one oddalone od siebie o powiedzmy 6km powastaje
    pomiedzy namiarami kąt różnicowy / dwie linie namiarowe.

    samolot --------
    / \ |
    / kąt \ altitude
    / \ |
    A--6km---B------

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1