-
1. Data: 2010-04-28 18:35:19
Temat: Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)
Od: Charlie delta <c...@g...com>
http://zapodaj.net/8d0de2361f5e.jpg.html
czytaj tekst i porównaj ze szkicem (wyżej):
jesteś świadomym graczem bądź świadomym Polakiem
Pierwotnie radiolatarnia znajdowała się w punkcie 1, na wysokości 241
m.n.p.m. i prawidłowy tor lotu, który wyznaczała to jest ta zielona
linia, po przeniesieniu jej do punktu 2 na wysokość 202 m.n.p.m.
zaczęła wyznaczać zupełnie nowy tor lotu o przesunięciu fazowym równym
600 m w poziomie i 39 m w pionie, co spowodowało wyznaczenie
kolizyjnego toru oznaczonego linią czerwoną!!! i po tym właśnie torze
podchodził do lądowania nasz samolot (to jest oficjalna informacja
strony rosyjskiej). Proszę zwrócić uwagę na fakt, że wysokość "H" na
której znajdowałby się samolot podchodzący do lądowania po torze
zielonym przy ustawieniu radiolatarni w punkcie 1 nad tą właśnie
radiolatarnią jest dokładnie taka sama jak wysokość "h" na której
znajdował się samolot TU154M podchodząc do lądowania po torze
czerwonym, czyli tak właśnie jak podchodził, w momencie przelotu nad
radiolatarnią, która została umieszczona w punkcie 2!!! A właśnie ze
wskazań radiolatarni pobiera informację wysokościomierz radiowy,
którego standardowo używa się dziś, wszędzie podczas lądowania w
trudnych warunkach na lotniskach wyposażonych w system NDB!!! Szanowni
państwo, tor zielony jest to tor prowadzący na pas startowy, natomiast
tor czerwony...
a nad nimi iljuszyn - 76
-
2. Data: 2010-04-28 19:09:36
Temat: Re: Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)
Od: "george" <g...@v...pl>
jeszcze tylko powiedz kiedy przeniesiono radiolatarnie ?
george
-
3. Data: 2010-04-28 21:49:13
Temat: Re: Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)
Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>
Użytkownik "Charlie delta" <c...@g...com> napisał w
wiadomości:
A właśnie zewskazań radiolatarni pobiera informację wysokościomierz radiowy,
którego standardowo używa się dziś, wszędzie podczas lądowania w
trudnych warunkach na lotniskach wyposażonych w system NDB!!! Szanowni
państwo, tor zielony jest to tor prowadzący na pas startowy, natomiast
tor czerwony...
Zawsze mnie zastanawialo jak w dobie Internetu ludzie, w tym dziennikarze,
potrafia wypisywac rozne glupoty. Rozumiem, ze kiedys trzeba bylo isc do
biblioteki i szukac fachowej literatury co zajmowalo sporo czasu. Teraz
wystarczy wpisac w wyszukiwarke haslo, chwile poczytac i wszystko jasne.
A wracajac do tematu. Zadne urzadzenie nie wykorzystuje sygnalu z
radiolatarni NDB do okreslania wysokosci !!! To jest po prostu technicznie
niemozliwe. Jak ktos wie jak to zrobic to niech opatentuje takie urzadzenie
i zarobi mnostwo kasy.
A jak dziala radiowysokosciomierz albo inaczej wysokosciomierz radiowy jak
juz napisalem wystarczy wpisac odpowiednie haslo do wyszukiwarki.
Pozdrawiam
Darek
-
4. Data: 2010-04-28 22:10:01
Temat: Re: Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)
Od: "george" <g...@v...pl>
"DJ" <d...@p...onet.pl> wrote in message
news:hraafb$u3l$1@news.onet.pl...
>
> Użytkownik "Charlie delta" <c...@g...com> napisał w
> wiadomości:
>
> A właśnie zewskazań radiolatarni pobiera informację wysokościomierz
> radiowy,
> którego standardowo używa się dziś, wszędzie podczas lądowania w
> trudnych warunkach na lotniskach wyposażonych w system NDB!!! Szanowni
> państwo, tor zielony jest to tor prowadzący na pas startowy, natomiast
> tor czerwony...
>
> Zawsze mnie zastanawialo jak w dobie Internetu ludzie, w tym dziennikarze,
> potrafia wypisywac rozne glupoty. Rozumiem, ze kiedys trzeba bylo isc do
> biblioteki i szukac fachowej literatury co zajmowalo sporo czasu. Teraz
> wystarczy wpisac w wyszukiwarke haslo, chwile poczytac i wszystko jasne.
>
> A wracajac do tematu. Zadne urzadzenie nie wykorzystuje sygnalu z
> radiolatarni NDB do okreslania wysokosci !!! To jest po prostu technicznie
> niemozliwe. Jak ktos wie jak to zrobic to niech opatentuje takie
> urzadzenie i zarobi mnostwo kasy.
>
> A jak dziala radiowysokosciomierz albo inaczej wysokosciomierz radiowy jak
> juz napisalem wystarczy wpisac odpowiednie haslo do wyszukiwarki.
>
> Pozdrawiam
>
> Darek
>
mając dwie radiolatarnie i antene kierunkową ( aktywna antena radiolokacyjna
/ paskowa) można zmierzyć kąt rozchylenia wiązek oraz na podstawie
znajmosci pozycji geograficznych obu latarń wyznaczyć własną wysokość.
Dokładność bedzie tym większa im bliżej obu radiolatarni jesteśmy. Zależy
również od zdolności regulacji charakterystyki anteny. To jest tylko
teoretyczne rozważanie i pomysł na szybko i raczej nie jest stosowany w
lotnictwie. Istnieją lepsze sposoby wyznaczania wysokości.
george.
-
5. Data: 2010-04-28 22:21:14
Temat: Re: Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)
Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>
> mając dwie radiolatarnie i antene kierunkową ( aktywna antena
> radiolokacyjna / paskowa) można zmierzyć kąt rozchylenia wiązek oraz na
> podstawie znajmosci pozycji geograficznych obu latarń wyznaczyć własną
> wysokość. Dokładność bedzie tym większa im bliżej obu radiolatarni
> jesteśmy. Zależy również od zdolności regulacji charakterystyki anteny. To
> jest tylko teoretyczne rozważanie i pomysł na szybko i raczej nie jest
> stosowany w lotnictwie. Istnieją lepsze sposoby wyznaczania wysokości.
Nie bardzo wiem co masz na mysli piszac o kacie rozchylenia wiazek.
NDB to jak sama nazwa wskazuje radiolatarnie bezkierunkowe (Non-directional
Beacon).
Pozdrawiam
Darek
-
6. Data: 2010-04-28 22:21:58
Temat: Re: Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)
Od: " marq111" <m...@g...pl>
Charlie delta <c...@g...com> napisał(a):
> http://zapodaj.net/8d0de2361f5e.jpg.html
>
Jak widać na załączonym obrazku ,tam jest kanał wzrostowy,a oni chcieli
przeciwko trendowi,musiało się tak skończyć,nie wolno Charlie przeciwko trendowi
i do tego w lesie
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2010-04-28 22:27:57
Temat: Re: Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)
Od: "george" <g...@v...pl>
"DJ" <d...@p...onet.pl> wrote in message
news:hracbc$354$1@news.onet.pl...
>> mając dwie radiolatarnie i antene kierunkową ( aktywna antena
>> radiolokacyjna / paskowa) można zmierzyć kąt rozchylenia wiązek oraz na
>> podstawie znajmosci pozycji geograficznych obu latarń wyznaczyć własną
>> wysokość. Dokładność bedzie tym większa im bliżej obu radiolatarni
>> jesteśmy. Zależy również od zdolności regulacji charakterystyki anteny.
>> To jest tylko teoretyczne rozważanie i pomysł na szybko i raczej nie jest
>> stosowany w lotnictwie. Istnieją lepsze sposoby wyznaczania wysokości.
>
> Nie bardzo wiem co masz na mysli piszac o kacie rozchylenia wiazek.
> NDB to jak sama nazwa wskazuje radiolatarnie bezkierunkowe
> (Non-directional Beacon).
>
> Pozdrawiam
>
> Darek
>
antene masz na samolocie. Lecisz nad dwoma oddalonymi od siebie punktami
nadającymi w każdym kierunku na półsferze. Mierzysz kąt do punktu A oraz do
punktu B, jako że są one oddalone od siebie o powiedzmy 6km powastaje
pomiedzy namiarami kąt różnicowy / dwie linie namiarowe.
samolot --------
/ \ |
/ kąt \ altitude
/ \ |
A--6km---B------