  • Data: 2011-01-16 15:21:51
    Temat: Re: Długi ZUS-u, jeszcze raz .....
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mroziu wrote:

    > KGHM jest na dzień dzisiejszy przykładem dobrze prosperującej firmy, za
    > 10 lat mogą być tam zupełnie inne spółki. W ogólności szansa, że wartość
    > portfela akcji spadnie do 0, jest bardzo mała.

    Według Ciebie KGHM to przykład dobrze prosperującej firmy? Myślę, że nie
    mamy wspólnego pola do rozmowy. Ja jestem zdania, że to przykład koszmarnie
    zarządzanej firmy, która działa na rynku o niespotykanej koniunkturze.

    > A obligacje są tylko przyrzeczeniem odkupienia ich w przyszłości tak
    > więc jak sam napisałeś, za nimi żadna wartość nie stoi. To, ze obligacje
    > traktowane są, za instrumenty bezpieczniejsze wynika właśnie z faktu, że
    > nic takiego nie miało jeszcze miejsca. Co nie zmienia faktu, że któryś
    > naród może w końcu powiedzieć że ma dosyć niekompetencji swoich
    > rządzących i stwierdzić, że nie ma ochoty na to płacić. Co wtedy będzie,
    > nie wiem, ale na pewno będzie ciekawie ;)

    Wystarczy się zastanowić co państwo zrobi ze swoją państwową firma gdy
    będzie miało kłopot ze spłatą obligacji. Odpowiedzieć sobie na pytanie czy
    będzie chciało spłacić obligacje kosztem KGHM czy zrobi odwrotnie, zawiesi
    spłatę obligacji dbając o finanse swojej firmy.