    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Do Roberta Gwiazdowskiego
    Date: Mon, 14 Mar 2011 13:11:48 +0100

    Dnia Mon, 14 Mar 2011 12:32:35 +0100, totus napisał(a):

    > To jest pytanie i na koniec oczywiste stwierdzenie. Dla mnie oczywiste. Czy
    > z tego wynika, że chcę kogoś zabić? Pytam Cie jaki masz zysk w utrzymywaniu
    > słabszych kosztem silniejszych. Dla ułatwienia dodam, że nie utrzymywanie
    > słabszych nie wiąże się z zabijaniem ich. Jaki ty masz w tym zysk? Lepsze
    > samopoczucie? Poczucie spełnienia? Tak wypada? Co tobą kieruje?

    Dobre pytanie i nie łatwo odpowiedzieć. Ogólnie to jest tak: zysku w
    pieniądzu nie ma. Ale wolę żyć w towarzystwie ludzi którzy są szczęśliwi
    niż oglądać emerytów grzebiących w śmietniku. Życie wsród ludzi
    szczęsliwych jest dużo przyjemniejsze niż życie w wyizolowanej twierdzy,
    gdzie ukrywam swoje skarby, żeby nikt mi ich nie zabrał. Ma to swoje
    zalety: jestem zadowolony, nie martwię się powodzią, gradobiciem albo
    pożarem domu, bo nawet jeśli mi się to przydarzy wiem że mogę liczyć na
    premiera ;) lub równie szczęśliwych sąsiadów. Nie martwię się przyszłością
    swoich dzieci kiedy odejdę przedwcześnie z tego padołu, bo wiem że nie będą
    na łasce lub niełasce nowobogackich prymitywów.
    To mój zysk - nawij to dobrym samopoczuciem ;)

    Państwo jest w moim wyimaginowanym świecie rozsądnym i uczciwym
    towarzystwem ubezpieczeń wzajemnych. Dodatkowo realizuje inwestycje
    niedochodowe a które muszą być zrealizowane, bo służą wszystkim bez względu
    na to czy mają mniej czy więcej pieniędzy. Nie sądzisz chyba że dziecko
    nowobogackie powinno chodzić do szkoły bo tatuś mu ją wybudował a dziecko
    pastucha - nie , bo jego tatusia nie było stać na wybudowanie tej szkoły.
    Pogotowie ma przyjżdzać tylko do kogoś kto jest w stanie za nie zapłacić
    lub na szybko znajdzie sponsora który za nie zapłaci.

    Są pewne prawa przynależne każdemu żyjącemu w danej społeczności. Właśnie z
    powodu tych praw grupa tworzy spółeczność.
    Grupa ludzi niewspółpracująca ze sobą, gdzie nikt nic nie musi i nikt nie
    ma praw nie jest społecznością. Z tego powodu nie ma sprzeczności między
    nami, bo mówimy o innych rzeczach.

    > Ale mogę mieć swoje zdanie? I swoje marzenia? Mogę? Mogę o nich tu pisać?
    > Nie obrażam Twoich uczuć religijnych?

    Jak najbardziej pisz sobie. Odrobina filozofowania nigdy nie zaszkodzi ;)