  • Data: 2011-03-10 14:15:16
    Temat: Re: Do skipiego georga - ostatnia próba
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    G W wrote:

    > Jaki oprocentowanie musiałoby miec owo konto aby uzbierac tyle ile ma
    > teraz OFE na twoim koncie ?

    Fajna zabawa tylko wnioski bezużyteczne. Powiedzmy, że jesteśmy kolegami z
    klasy. Mamy tyle samo lat. Idziemy w tym samym czasie do pracy, jesteśmy
    uczestnikiem tego samego OFE, pracujemy w jednym dziale, na takich samych
    stanowiskach. W któryś weekend jedziemy na narty. Ty łamiesz nogę i wisisz
    na wyciągu 3 miesiące. Masz okres bezskładkowy. Ja w tym czasie wykonuje
    Twoja robotę i mam płatne nadgodziny. I co możemy porównać? Wzrost? Wagę?
    cała dyskusja zaczęła się od próby oceny "inwestycja OFE" Nieważne jak
    liczyć czy jak root czy jak skippy wychodzi, że to nie inwestycja tylko
    bankrut. Szkoda sobie dupę zaprzątać i lepiej zająć się lobbingiem na rzecz
    zaprzestania tego działania przez państwo. Już tu pokazałem, że wysokość
    emerytury nie zależy od tego czy zabrane przez państwo pieniądze będą w
    worku ZUS czy OFE czy innym srofe. Nawet nie jesteśmy w stanie porównać
    kosztu działania OFE z ZUS bo koszty obsługi ZUS nie są publikowane. O
    kosztach w OFE wiemy, że są za wysokie. Śmieszne. ZUS od OFE za samo
    przekazanie składki bierze 0,8%. Dopóki nie będzie odpowiednio więcej
    pracujących niż niepracujących to emerytury nie będą duże. Przekładanie
    pieniędzy z ręki do ręki nic nie da.