  • Data: 2011-03-11 14:21:35
    Temat: Re: Do skipiego georga - ostatnia próba
    Od: "radek.mucha" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jednak ja też trochę to uprościłem:) - nie uwzględniłem kapitalizowania
    się odsetek, dlatego zmieniłem trochę metodę i liczyłem ilość dni do
    końca danego roku i tam liczyłem po staremu. Na koniec roku sumowałem
    składki i dalej liczyłem już jak na rocznej lokacie.

    Licząc w ten sposób wyszło mi 5.7%

    > Nie bardzo moge cokolwiek tu potwierdzić ( nie wiem czy sie pomyliłeś czy
    > nie), bo nie podałeś żadnych danych :), a tylko metodę.
    Chodziło mi o sprawdzenie logiki mojego sposobu liczenia.

    > Możesz podać wartość wielkosc X gdzie:
    >
    > X = przyrost kapitału w okresie / sumy wszystkich wpłat w okresie;
    > ( u mnie X = 1,23)
    >
    > oraz długość okresu "N" w miesiącach dla którego podsumowałeś wpłaty (o ile
    > sie da jak najdłuższy)
    > ( u mnie N = 120 )

    X = 1.195703436
    N = 90