  • Data: 2011-03-11 14:37:17
    Temat: Re: Rentowność OFE
    Od: "G W" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    r...@k...pl <r...@k...pl> napisał(a):

    > Thu, 10 Mar 2011 16:20:26 +0000 (UTC), w <ilatoa$c08$1@inews.gazeta.pl>, =
    > "G W"
    > <g...@g...pl> napisa=B3(-a):

    > 10k. Ja =3D
    >
    > Nawet da=B3oby si=EA wykr=EAci=E6 takie wyniki przy tym za=B3o=BFeniu.

    > niewielka=20
    > Ciebie do=20
    >
    > To trzeba zrobi=E6 porz=B1dnie, a nie a) ile kasy wp=B3aci=B3e=B6, b) ile=
    > masz.

    można zrobić porządniej, ale narazie wystarczy przybliżenie.
    Przypominam że szukamy odpowiedz na pytanie czy efektywnosc ofe to 3,8%
    (skippy i ja) czy 8,2% (root)
    Potem mozna dyskutowac o "błędach metody" estymowanej wielkości błedu.
    Zaczynam sie czuć jak na miernictwie na polibudzie.
    Mowisz że metoda ma błąd ? ok, przyjmuje, oszacuj wielkośc błedu w %
    wzgledem zakresu możliwych wyników. Jak juz znajdziesz wielkość błedu
    bedziemy mogli podjąc decyzję o odrzuceniu lub przyjęciu poprawek do
    algorytmu. Jako że nie znasz wielkosci błedu a jedynie znalazłes jego źródło
    nie mozemy powiedzieć nic o tym czy ów błąd ma "znaczny" wpływ na wynik.

    george

    P.S. z moich szacunków wynika że fluktuacje wielkosci wpłat (rzędu 170%)
    wpłyneła na wynik koncowy na poziomie 0,3%
    przyjąłem że na początowa wpłata wyniosła 70 pln, i wzrastała 0,5 złotego co
    miesiąc koncząc na 120 pln / miech.

    rentownosc wzrosła w tym wypadku z 3,8 do 4,1%