    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Do skipiego georga - ostatnia próba
    Date: Sat, 12 Mar 2011 10:24:22 +0100
    <ilakfg$9i8$1@inews.gazeta.pl> <ilakvu$b54$1@inews.gazeta.pl>
    <ilamdo$g4r$1@inews.gazeta.pl> <ilamoc$haa$1@inews.gazeta.pl>
    <q...@4...net> <ilanh9$k9g$1@inews.gazeta.pl>
    <ilaoh5$elv$1@news.onet.pl> <oxhbgk3p5hlr$.1wu3xdoxsmrrm$.dlg@40tude.net>
    <ilaqhe$lei$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
    <ilaug3$3ff$1@news.onet.pl> <1uueizbnirtz9$.1xlercgk1nxpb.dlg@40tude.net>
    <ilaur2$4lb$1@news.onet.pl> <7...@4...net>
    <ilclbr$i2b$1@inews.gazeta.pl>
    <hkjg29i5dxi1$.q7bdf6gpzbui.dlg@40tude.net>
    <ilf99d$bup$1@usenet.news.interia.pl>
    <1v6xn1yjh9574$.1avblkvbkriyi.dlg@40tude.net>
    <ilfc4f$gug$1@usenet.news.interia.pl>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 09:50:18 +0100, Endriu napisał(a):

    > Mam taką osobistą prośbę - czy mógł byś pokazać na jakimś screenie jask
    > liczyć to IRR tudzież XIRR w exelu ?.

    Ciężko bo bym musiał hyba filmi nagrać. Spróbuję opisać
    Musisz mieć przynajmniej dwie kolumny:

    W pierwszej daty (w formacie excela czyli rrrr-mm-dd)
    w drugiej wpłacone składki

    Dodajesz na końcu jeden wiersz i wpisujesz

    Na końcu kolumny składek (drugiej) wpisujesz wartość aktualną konta w
    zlotowkach ale ze znakiem minus (bo to jest jakby wypłata)
    W kolumnie dat możesz wpisać dzisiejszy dzień albo najlepiej
    dzien następujący po ostatniej składce.

    Gdziekolwiek w pustej komórce wpisujesz coś takiego:

    =XIRR(C2:C173;B2:B173)

    C2:C173 - to jest zakres składek i końcowego kapitału ze znakiem minus
    B2:B173 - to zakres dat

    Możesz użyć kreatora tej funkcji, wtedy zostaniesz poproszony dodatkowo o
    podanie przybliżonej wartości. Możesz tam wpisać cokolwiek sensownego np.
    0.02, 0.2. (ponieważ jest to procedura numeryczna, głupi excel chce
    wiedzieć mniej więcej jakich mniej więcej wartości ma szukać)