    From: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dokąd przenieść konto ?
    Date: Thu, 26 Jan 2006 10:18:06 +0100

    > Ogólnie szukam banku / konta, który zapewni mi następujące rzeczy:

    Fortis e-pakiet

    > - Maksymalnie duża bezawaryjność systemu bankowego, sprawne usuwanie
    > awarii, rzadkie świadome wyłączenia dostępu do systemu a tym samym do
    > konta.

    Jeszcze nie spotkałem się z tym problemem u nich

    > - oprocentowanie nie jest dla mnie istotne

    2,5%

    > - możliwie niskie (najlepiej brak) opłaty za prowadzenie rachunku, max do
    > 10 zł / mies

    7 + 1 = 8 PLN

    > - dostęp przez internet, aby móc ograniczyć do minimum konieczność wizyt w
    > banku - oddziały fizyczne powinny jednak być

    tak/tak

    > - bezpłatne przelewy

    tak

    > - Możliwość zakładania lokat w koncie przez internet

    nie

    > - spora sieć bankomatów, choć nie musi mieć swoich. Najlepiej możliwość
    > pobierania z Euronetu za darmo

    wszystkie free

    > - Traktowanie klientów jak klientów, a nie petentów, tzn. aby dało się
    > załatwić w nim bezproblemowo wiele spraw

    Było miło, ale np. na temat jak rozliczają transakcje zagraniczne kartą to
    każdy pracownik ma własną teorię. Z pozytywów mogę powiedzieć, że kasyjerka
    przyjęła wpłatę gdy jescze konto nie istniało i powiedziała, że następnego
    dnia wprowadzi do systemu i dostałem potwierdzenie wpłaty wypisane ręcznie.

    > - Bezproblemowe otrzymanie karty kredytowej przy wływach na konto rzędu 3
    > tys / mies

    Z kartami kredytowymi startują więc nie wiem jak to będzie

    > - Przy dłuższym okresie utrzymania rachunku profity przy braniu kredytów
    > na samochód, mieszkanie itp. Korzystne kredyty na powyższe.

    chyba nie

    > - Fajnie jakby było powiadamianie SMS - em o zmianie salda rachunku, ale
    > nie jest to konieczne.

    nie

    > Myślę, że tyle co napisałem w miarę jasno określa, czego szukam. Tylko czy
    > taki bank wogóle istnieje ? Ostatnio słyszałem sporo dobrego o Fortis
    > Bank, o Reifeissen i VWBank też troszkę słyszałem. Czy któryś z nich
    > spełni moje oczekiwania czy jakiś inny ?

    Na początku trochę musiałem pokombinować z javą, kluczem i certyfikatem ale
    teraz już jest wszystko jasne.

    Porównanie do VW jest takie
    Fortis/VW
    bankomaty free/ do 400 PLN 1,5, 400 i więcej free
    bankomaty za granicą free/10 PLN (oba mają niekorzystne kursy)
    zabezpieczenia klucz i certyfikat/token
    W Fortisie brak opcji drukuj przy przelewach którą wykorzystuję w VW do
    drukowania do pdf'a i wysyłania potwierdzeń przelewu.
    W Fortisie przy przelewach trzeba wcześniej wpisać kontrahenta.

    Jeśli chodzi o Reifeissen to mam u nich KK i jestem zadowolony, ale cennik
    konta nie jest zachęcający. Godny uwagi może być jescze BOŚ i ewentyualnie
    Nordea.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Niedźwiecki