    From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Doradca kredytowy i jego wynagrodzenie za poserednictwo
    Date: 10 May 2006 20:17:48 +0200

    > Zastanawia mnie jeden fakt - bylem wczoraj u doradcy finansowego, ktory
    > zadeklarowal, ze za jego posrednictwem latwiej bedzie uzyskac przezemnie
    > kredyt hipoteczny.
    [cut]

    Pośrednik żyje z części prowizji odpalanej przez bank. Czasem pośrednik może
    wynegocjować lepsze warunki kredytu, czasem w ogóle umożliwi jego załatwienie
    przy pewnych komplikacjach, a już na pewno oszczędzi czas przy bieganiu po
    bankach i wysłuchiwaniu bajek sprzedawców. Poza tym oni najczęsciej doskonale
    znają procedury bankowe i możliwe odstępstwa przez co zamiast standardowej fury
    papierów żądanej przez bank można ja znacznie skrócic.
    Jak ktoś ci oferuje, że załatwi kredyt za jakis dodatkowy procent to spuść
    frajera na drzewo, bo to nie jest pośrednik tylko naciągacz.