  • 1. Data: 2006-05-09 21:54:29
    Temat: Doradca kredytowy i jego wynagrodzenie za poserednictwo
    Od: "enetri" <e...@e...pl>

    Zastanawia mnie jeden fakt - bylem wczoraj u doradcy finansowego, ktory
    zadeklarowal, ze za jego posrednictwem latwiej bedzie uzyskac przezemnie
    kredyt hipoteczny.
    A poniewaz wiem iz prowadzac DG nie jest to takie latwe, wobec tego
    profilatycznie odwiedzilem doractwe finansowego.
    Gdy nasze ponad 2 godzinne spotkanie dobieglo konca - zapytalem jakie bedzie
    rozliczenie w przpadku pozytywnego zalatwienia kredytu hipotecznego -
    opowiedz uzyskalem, ze to juz jest pomiedzy bankiem, a nim
    I teraz moje pytanie - skoro doradca kredytowy polecal mi Millenium Bank,
    czy moj kredyt bedzie wynosil dokladnie tyle samo, gdy wezme go za
    posrednictwem doradcy kredytowego, co w przypadku gdy wezme go bezposrednio
    w Millenium Banku ?
    Czy przyppadkiem koszt te nie zostana powiekszone w zaciagnietym kredycie ?
    Pytam, bo jezeli jest jakas wewnetrzna umowa pomiedzy bankiem a doradca nie
    obciazajace kredytobiorce to sprawe mozna ciagnac, natomiast jezeli mam
    jeszcze pokryc kosztu obslugi doradcy kred. to wole spedzic wiecej czasu w
    banku i sam taki kredyt zlatwic - bezposrednio.
    Dodam tylko , ze chodzi o kredyt w wyskokosci okolo 250 000 zl
    Pozdrawiam Enetri

  • 2. Data: 2006-05-09 22:51:20
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > banku i sam taki kredyt zlatwic - bezposrednio.
    > Dodam tylko , ze chodzi o kredyt w wyskokosci okolo 250 000 zl

    Tyle samo Cie to wyniesie.
    To po prostu rodzaj dystrybucji. Bank albo zaplaci prowizje swojemu
    pracownikowi za pozykanie klienta albo posrednikowi-doradcy.
    Dla banku na jedno wyjdzie.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 3. Data: 2006-05-10 06:11:43
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu enetri porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > czy moj kredyt bedzie wynosil dokladnie tyle samo, gdy wezme go za
    > posrednictwem doradcy kredytowego, co w przypadku gdy wezme go bezposrednio
    Na 99% bedziesz mial warunki nie gorsze niz jakbys bezposrednio poszedl
    do banku. Poszukaj w archiwum postow na temat firm Expander czy Open Finance
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2006-05-10 08:17:54
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Na 99% bedziesz mial warunki nie gorsze niz jakbys bezposrednio poszedl do
    > banku. Poszukaj w archiwum postow na temat firm Expander czy Open Finance

    Te dwie najwieksze firmy znane są z tego, ze sprzedają najlepsze kredyty,
    ale dla siebie. ;-)

    Ale nie są jedyni i zareczam, ze są jeszcze doradcy czy tez posrednicy,
    którzy nie starają sie za wszelką cene wydymac klienta dla swojej prowizji.

    A jesli chodzi o Millenium to do pewnego poziomu wartosci kredytu warunki są
    sztywne. Mozna zaczac rozmawiac od 300-400k, ale przy takich kredytach to
    mozliwosci negocjacji są o wiele wieksze w prawie kazdym banku.

    Akurat rynek posrednictwa jest dosyc swiezy i mozna trafic na nieetycznego
    osobnika, ktorego jeszcze rynek nie zweryfikował. Ale z drugiej strony dobry
    posrednik znacznie ulatwi, zarówno wybor banku, jak i zalatwienie
    formalnosci.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 5. Data: 2006-05-10 18:17:48
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Zastanawia mnie jeden fakt - bylem wczoraj u doradcy finansowego, ktory
    > zadeklarowal, ze za jego posrednictwem latwiej bedzie uzyskac przezemnie
    > kredyt hipoteczny.
    [cut]

    Pośrednik żyje z części prowizji odpalanej przez bank. Czasem pośrednik może
    wynegocjować lepsze warunki kredytu, czasem w ogóle umożliwi jego załatwienie
    przy pewnych komplikacjach, a już na pewno oszczędzi czas przy bieganiu po
    bankach i wysłuchiwaniu bajek sprzedawców. Poza tym oni najczęsciej doskonale
    znają procedury bankowe i możliwe odstępstwa przez co zamiast standardowej fury
    papierów żądanej przez bank można ja znacznie skrócic.
    Jak ktoś ci oferuje, że załatwi kredyt za jakis dodatkowy procent to spuść
    frajera na drzewo, bo to nie jest pośrednik tylko naciągacz.