  • Data: 2015-05-28 13:01:47
    Temat: Re: Drzyjcie frankowcy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

    >1. Bo mniejszy odsetek ludności stać na kupno.
    >2. W Polsce kupa mieszkań jest własnych od czasu PRL, kiedy na
    >mieszkanie się "czekało" i jak się w końcu doczekało, to się
    >mieszkanie "dostawało". Pełno własnych mieszkań w Polsce, to
    >mieszkania wykupione za półdarmo - kiedyś zakładowe, komunalne.
    >3. Na zachodzie sporo ludzi mieszka w mieszkaniach komunalnych - w
    >twojej statystyce będą jako wynajmujący i będą według ciebie dowodem,
    >jakie to świetne rozwiązanie, żeby wynajmować. A tych ludzi po prostu
    >nie stać na kupienie żadnego mieszkania. Nie byłoby ich też stać na
> [...]

    Akurat opieram sie na opinii Niemcow i to takich z zarobkami ponad
    srednia.
    Oni tez wynajmuja. Bo mieszkania sa drogie, a najem tani i "sie
    bardziej oplaca wynajac"
    A moze dlatego, ze sa przyzwyczajeni od lat do takiego postepowania
    wynajmujacych jak pisales i wcale ich to nie bulwersuje.

    A moze tez dlatego, ze ceny sa w miare stabilne, emerytura panstwowa
    pewna, i nie ma co myslec "na starosc".

    Tak nawiasem mowiac to patrze np
    http://immobilienmarkt.sueddeutsche.de/Angebote/miet
    en/Muenchen_Bogenhausen
    http://immobilienmarkt.sueddeutsche.de/Angebote/kauf
    en/Muenchen_Bogenhausen

    I mi wyglada, ze mieszkanie ~55m kosztuje ~300-400 tys euro (choc
    jest i za 250k z 1983)
    a wynajem ~1100-1500 euro ( choc kilka ofert po 700 "dla studentow")
    tez jest.

    Nie przeliczajcie na zlotowki - wydaje mi sie ze to relatywnie
    podobnie jak u nas, minimalna niemiecka pensja to obecnie ~1400 euro
    (8.50/h), a w Monachium raczej zarabia sie wiecej.

    Aaa - chyba jeszcze drobiazg - mieszkania tanieja z wiekiem. Kupujesz
    takie za 350 tys, placisz z odsetkami 450, a na koniec masz warte 250.
    A przy wynajmie to sobie zmieniasz co 5 lat na nowe :-)

    J.