    From: Onufry Zagłoba <zagloba@maupa@os.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dwie hipoteki, jeden kredyt.
    Date: Fri, 14 Jul 2006 09:17:44 +0200

    "Victor" <b...@o...pl> wrote in message news:44b66e32$1@news.home.net.pl...

    > Po pierwsze samo zabezpieczenie na drugiej nieruchomosci nie zmieni nic w
    > Twoim przypadku
    > Twoja zdolnosc kredytowa nie wzrosnie.

    A liczyłem na to właśnie. Miałem nadzieję że jak wniosę wiekszy wkład to
    bank przychylniej się do mnie odniesie.

    > Jedyna mozliwoscia dla Ciebie jest "wziecie" wspolkredytobiorcow.
    > Ale w takim razie nie jest najlepszym pomyslem aby to byli dziadkowie, bo
    > bank udziela kredyttu max do 70-80 lat.

    Akurat nie oni mają być żyrantami. Przekonanie do hipoteki to i tak było
    duże coś ;-)

    > W przypadku, gdybys mial wspolkredytobiorcow i chcesz wziac kredyt wiekszy
    > od wartosci mieszkania, ktore chcesz kupic (splata kredytu studenckiego),
    > wskazana zecza jestdruga hipoteka.

    Czyli druga hipoteka pomaga mi jedynie w uzyskaniu większego kredytu? Ale
    chyba koszt kredytu będzie mniejszy dzięki temu, że bank zaliczy to do
    wkładu własnego?

    Czy zatem jest jakikolwiek sens wnoszenia drugiej hipoteki po za tym, że
    mogę dostać większy kredyt niż wartość mieszkania? Nie staję sie zatem
    lepszą inwestycją dla banku?

    Dziękuję za odzew :-)

    --
    Pozdrawiam Waszmości