  • Data: 2010-05-22 06:45:24
    Temat: Re: Dywidenda... taka marna
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
    news:ht79os$vom$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbiński"

    > Pokaż takie akcje

    Średnio przez 10 lat W20 wzrastał.

    Wydaje mi się, że całkowity podatek zapłacony za ten okres będzie taki sam
    bez dywidendy jak i gdyby dochody z dywidendy były w wysokości 50% całych
    dochodów za ten okres.

    Poza tym przypominam o IKE, gdzie ten problem nie występuje, a podatek płaci
    się na koniec inwestycji lub wcale.

    > Naprawdę nie potrzeba wiele wysiłku umysłowego, aby w przypadku spółek
    > płacących konkretną dywidendę rok w rok ją zbierać (minus podatek i
    > prowizje od obrotu walorami), nie przejmując się przy tym czy sama cena
    > akcji wzrośnie, czy też spadnie.

    Problem w tym, ze przy obecnych zawyżonych cenach większość papierów zwróci
    się z dywidendy po 20-30 latach. Inwestycja w nieruchomości w większości
    polskich miast daje szybszy zwrot, większy wpływ na sytuację, niezależność
    od kaprysów zarządu, niepodatność na wysysanie gotówki przez wypłaty nagród
    zarządowi i dużo mniejsze ryzyko.
    Teraz akcje są po prostu za drogie. Były w dobrej cenie rok temu mniej
    więcej do wakacji.

    > Wszystkie narzędzia są pod nosem.
    >
    > A że ktoś młotkiem, zamiast wbijać gwoździe, uparcie napierdziela się po
    > paluchach - to inna para kaloszów.

    Nie rozumiem metafory, ale niewątpliwie skoro tak mówisz, to na pewno masz
    rację.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/