eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDziwne potwierdzenie transakcji zagranicznej - MillenniumRe: Dziwne potwierdzenie transakcji zagranicznej - Millennium
  • Data: 2020-04-30 15:36:37
    Temat: Re: Dziwne potwierdzenie transakcji zagranicznej - Millennium
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2020 14:49:20 UTC+2 użytkownik d...@g...com
    napisał:
    > > Nie, nie w "historii" w ST, tylko na wyciągu - czy to z ROR czy z karty
    kredytowej. W milku masz to w "moje finanse"/"lista wyciągów" - pomieszane - tzn.
    posortowane chronologicznie - wyciągi łączone z kont z wyciągami z kart kredytowych.
    > > Na milkowym wyciągu z KK mam kolumny: data, opis, kwota transakcji, kurs
    walutowy, kwota zaksięgowana.
    > > Na milkowym wyciągu z konta: data księgowania, data waluty, opis, wartość i
    saldo.
    >
    > Dziękuję za wyjaśnienie. Wyciąg jednak odpada, bo transakcje muszę rozliczyć dość
    szybko (chyba do 2 tygodni) a wyciągi generowane są miesięcznie. Tak więc na wyciąg
    dla transakcji z początku miesiąca trzeba czekać cały miesiąc.

    Akurat w milku jest jeszcze możliwość zrobienia sobie wyciągu za dowolny okres - to
    jest w "moje finanse"/"wyciąg z historii transakcji".
    Dla ROR wygląda to ZTCP identycznie jak wyciąg "miesięczny", dla KK może być jednak
    jakoś uboższy w dane - ale może nie, nie pamiętam już dokładnie a teraz nie mam jak
    sprawdzić, bo KK milkowe już ubite.

    > > Tylko nie wiem, czy się nada - tzn. czy możesz się z księgowością w euro
    rozliczać, bo przy płatnościach rozliczanych do PLN koszt to 7,5%, a tego nikomu bym
    nie polecał.
    > > To, co się opłaca, to zakup euro w kantorze i płatność tą kartą bezpośrednio w
    euro - albo w 23 innych walutach.
    >
    > Dziękuję bardzo za szczegółowe wyjaśnienia. Rozliczam się z księgowością w PLN,
    więc wolałbym, żeby karta była rozliczana w PLN. Jak kiedyś używałem kart walutowych
    to były problemy, bo nie wiedzieli ile PLN mi zwrócić. Koszty transakcji (prowizje,
    kursy) mają tu małe znaczenie, głównie chodzi mi o czytelność potwierdzenia
    transakcji.

    Hmm, ciekawe swoją drogą, że zwracają Ci wszystko, łącznie z prowizją banku.
    Choć w sumie jeśli zwracają na podstawie potwierdzenia transakcji, a nie faktury, to
    nie ma się co dziwić - i to wręcz podwójnie luksusowo.

    Milek więc rzeczywiście zrobił Ci kłopot niepotrzebnym nadmiarem informacji -
    wystarczyłaby kwota w EUR oraz rozliczona kwota w PLN - a być może tylko rozliczona
    kwota w PLN. No chyba że mają jakiś twardy przepis, że kurs musi być policzony i
    podany przez bank - nawet jeśli jest informacją redundatną (a, jak widać z przykładu,
    czasem nawet sprzeczną).

    Ale może akurat wyciąg z milka się nada.
    Choć teraz zauważyłem, że są dodatkowe informacje przy transakcjach kartowych -
    zawarte w kolumnie "opis" - data transakcji oraz kwota - ale musisz sam sprawdzić,
    jak to będzie wyglądało dla transakcji w walutach obcych, ja mam tylko złotówkowe.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1