  • Data: 2008-04-13 21:00:23
    Temat: Re: Dziwne praktyki w mBanku
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c27e1941-15b2-4b84-b83f-62b79f80b183@1g2000prg.
    googlegroups.com...

    > Idzie rok 1984 jak cholera.
    > I to nie tylko w ue.

    Nie wiem czy to w konwencji kpiny piszesz, czy naprawdę. ;-) Bo ja piszę
    calkiem poważnie.

    Nie wiem co tak naprawdę wnosi biometria w paszporcie, oprócz ułatwienia
    gromadzenia danych o jego właścicielu. Bo żeby biometria podwyższała
    bezpieczeństwo, to już sa jakieś jaja w żywe oczy, dwa razy bardziej
    kwadratowe niż historyjki jak to chip w kartach hybrydowych podwyższa jej
    bezpieczeństwo.

    Jak będę potrzebował fałszywego paszportu, to ten procesor w paszporcie
    unijnym mnie nie powstrzyma przed zakupem paszportu panamskiego czy
    boliwijskiego. Podobnie tworzenie PESEL2. Niby to jest racjonalne, jedna
    wspólna baza, zamiast odrębnej PESEL, REGON i jeszcze do tego NIP. Ale znowu
    jest to udostepnienie kompletu informacji - przynajmniej potencjalnie -
    wszystkim korzystającym z tego systemu.

    Światełko alarmowe włączyło mi się kilka miesięcy temu, kiedy przy użyciu
    portalu nasza-klasa dla zabawy i dla jaj podjąłem próbe odszukania
    kilkunastu znajomych, pamiętając z ich danych tylko imiona i jakies inne
    szczątkowe dane. Po kilku dniach poszukiwań wiem o nich bardzo dużo, a oni
    nawet mogliby nie mieć pojęcia jak dokladnie zostali namierzeni i przez kogo
    gdybym nie chciał im tego powiedzieć.

    Powiedzmy, że nasza-klasa to fenomen, który za kilka lat z pewnością
    przeminie, ale co do innych danych, typu właśnie transakcje kartowe, listy
    pasażerów, biometria w dokumentach, nie jest już tak dobrze. Dodatkowo
    tajemnica bankowa jest coraz bardziej rozszczelniana, coraz łatwiej różnym
    organom tego państwa dostać się do danych związanych z rachunkami bankowymi.
    W USA jazdy w temacie Patriot Act i pochodnych...

    Uważam, że to się powoli wyradza, ale mam nadzieję, że być może wcześniej
    lub później doprowadzi to do obalenia pseudodemokracji europejskiej.

    Została jeszcze Ameryka Południowa i może trochę Australia (bo Australią się
    jak na razie nikt specjalnie nie przejmuje). A co później? Antarktyda i
    Afyka? :-) Mars? :-))))

    marekz