  • Data: 2009-09-01 16:06:08
    Temat: Re: ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.08.09 21:14, Chris pisze:

    > Gdy pojawiło się Hejah, to wszyscy operatorzy obniżyli stawki oraz
    > przeszli na taryfikacje sekundową, chociaż MTR nie zmienił się ani o
    > grosz. Obniżki MTR-u to jest kwestia tylko ostatnich dwóch-trzech lat.

    AFAIR to taryfikacja sekundowa była dużo wcześniej niż start Heyah.
    ok 2002/2003 Nowa Idea Optima czy jakoś tak.

    A co do Heyah:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Heyah
    2004 - start
    2005 - "7 lutego weszły w życie nowe, najniższe wówczas na rynku ceny
    SMS-ów - 3 gr za sztukę."

    Co jak widać nie skłoniło reszty operatorów do obniżenia cany SMS do
    podobnego poziomu....

    "Przełom 2005 i 2006 roku upłynął pod znakiem obniżania cen przez
    konkurencyjne sieci telefonii komórkowej. Sieć Heyah również obniżyła
    stawkę za połączenia poza siecią z 80 do 68 groszy brutto"

    Czyli w okresie kiedy zaczynały się obniżki MTR zaczęły się obniżki w
    Heyah.

    > Sądzę, że gdy KIR się zorientuje, ze ktoś im przejmuje część rynku i
    > przychodów, to zareaguje tak samo jak starzy operatorzy komórkowi po
    > wejściu Hejah.

    A kto niby miałby tę konkurencję zrobić, skoro KIR została stworzona
    przez banki?

    Powstają biznesy typu bluecash, ale są płatne i takie pozostaną.
    Zresztą ja bałbym się korzystać z usług pośredników.

    --
    Pete