  • Data: 2004-07-29 08:44:00
    Temat: Re: Egipt
    Od: "JaKi" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak wygląda płacenie w Egipcie:
    > * czy powszechnie (lub nie) akceptują karty ?

    Powszechnie, choć nieraz proszą o płatnosc od wyższych kwot

    > * jakie nominały $ najlepiej brać ?

    Drobne ;-) Jesli chcesz jezdzic na wycieczki to wez 10,20$, nie oplaca sie
    placic za wycieczki w ichniejszej walucie, bo kiepski przelicznik. Ceny za
    wycieczki (przynajmniej rok temu) w wiekszosci przypadkow byly podane w $. Rok
    temu przeliczali tez 1$=1E, ale ich kurs byl faktycznie zblizony.

    > * czy łatwo akceptują czeki podróżne np. AmEx ?

    Czeki nie wiem, karty AmExa tak

    > * czy w bankomatach jest korzystny kurs ?

    Poszukaj mojego zestawienia w archiwum z maja/czerwca ubieglego roku.

    > * da się trafić i dogadać w marmurku ?

    Trafic sie da, dogadywac sie nie mialem potrzeby. Ale ogolnie oni maja
    zdolnosci jezykowe, o czym sie przekonasz slyszac "moj przyjaciel z Polski" :D
    Mozesz juz zaczac cwiczyc sztuke wymigiwania sie od wstapienia do sklepiku na
    herbatke ;-)

    zycze milych wakacji !

    --
    JaKi