  • Data: 2009-02-10 22:30:27
    Temat: Re: Emerytura z OFE
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "adp" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:28a8b239-7456-4150-83a9-3ba2e703660a@m42g2000yq
    b.googlegroups.com...

    Tak na marginesie, w reformie emerytalnej bedzie brane pod uwage
    srednie dalsze trwanie zycia bez wzgledu na plec. Czyli srednia ze
    wskaznika dla mezczyzn i kobiet. Bardzo latwo skojarzyc, ze skoro
    kobiety zyja statystycznie o kilka lat dluzej niz mezczyzni, to znaczy
    dokladnie tyle, ze ten system jest niesprawiedliwy dla mezczyzn
    (zawyza emerytury kobiet kosztem emerytur mezczyzn). No, ale politycy
    zdecydowali sie wlasnie na takie rozwiazanie. Byly argumenty o
    wzgledach "spolecznych" i o tym, ze kobiety - gryby liczyc uczciwie -
    dostalyby glodowe emerytury.

    Mam nadzieje, ze do czasu kiedy ja sie bede wybieral na emeryture, ten glupi
    system zostanie zmieniony. IMHO to przyszly emeryt powinien decydowac jak
    chce inwestowac pieniadze (ostroznie lub mniej ostroznie) i w jaki sposob
    dostanie wyplate (jednorazowo, renta okresowa lub renta dozywotnia). Przy
    wyplacie jednorazowej powinien byc wyplacony caly zgromadzony kapital. Przy
    rencie okresowej bylby brany pod uwage okres na jaki zostala zawarta umowa.
    Tylko dla renty dozywotniej bylyby brane pod uwage srednie okresy zycia.
    Dziwne, ze zadna z partii politycznych nie podnosi tego tematu prodczas
    roznego rodzaju kampanii... a szkoda...

    MK