  • Data: 2011-07-01 18:43:43
    Temat: Re: EuroSzlamowanie .....
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 19:06:53 +0200, totus napisał(a):

    > Depozytariusz wie tylko nie przyjmuje tego do wiadomości. Myśli, bo tak ma w
    > umowie, że kredyt 20-letni na dom to nie z jego pieniędzy. Leci w panice ze
    > swoją umowa w zębach po własne pieniądze, a tu figa. Godzi się teoretycznie
    > bo jak smród u dupy to sra na odsetki tylko chce gotówki. Chce gotówki bo
    > tak jest w umowie. Ty inaczej byś się zachowywał? Poczekałbyś spokojnie jak
    > się spłaci obrabiarka kupiona za Twoje pieniądze?

    A właściwie to jaki jest cel przechowywania pieniędzy w banku? Czy to tylko
    taki zwyczaj? Wielu ludzi trzyma pieniadze na lokatach wieloletnich. Ty i
    ja nie, ale wielu - tak.
    Tacy jak ja i Ty są do tego zmuszeni. Bo jak inaczej nazwać WYMÓG
    posiadania konta przez nawet małego przedsiębiorcę. Jak inaczej nazwiesz
    wypłaty pensji na konto. Kiedyś wypłatę dostawało się do ręki, teraz musisz
    mieć konto. To znaczy nie musisz bo prawo nakłada oboiwiązek wypłaty do
    ręki, ale nagonka była taka, że takich pracowników jest już niewielu o ile
    w ogóle są. Przypomnij sobie wyśmiewanie Jarosława, że nie posiada konta w
    banku.
    Każde takie konto to depozyt. Każdy depozyt to możliość udzielenia kredytu.
    KAżdy kresyt to zarobek.
    Dywagacje nt. własności pieniędzy nie mają wielkiego sensu (poza
    akademickim). Każdy pieniądz we współczesnym i nowoczesnym kraju przechodzi
    przez banki. Dzięki temu - okradając 3/4 świata - możemy żyć w jako takim
    dostatku.
    Czy ty naprawdę myślisz, że istnieją jakieś genetyczne uwarunkowania, które
    doprowadziły do tego że Amerykanie pracują lepiej i mądrzej a Polacy - nie?
    Sądzisz że Bóg nam to dał, że nie głodujemy gdzieś na pustyni w Mali?
    Opisałem ci do dzisiaj świat finansował domki z papendekla i lotniskowce, z
    ktorych Amerykanie są tak dumni. Wczesniej Anglicy się wzbogacili na
    wyzysku kolonialnym i też są z tego nadzwyczaj dumni. Za 100 lat Chińczycy
    wzbogacą się wykupując USA i Europę i też będą dumni.