eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiEurobank i tokenGSMRe: Eurobank i tokenGSM
  • Data: 2008-06-20 12:47:07
    Temat: Re: Eurobank i tokenGSM
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "Robert Kois" 1ib8rzvcv2lno$....@k...kojer

    > >>> Przy generowaniu hasła token łączy się z operatorem.
    > >>> (choć powiedziano mi w banku, że nie łączy)
    > >> Nie łączy się przy generowaniu haseł jednorazowych.
    > > Skąd więc wie, na jakie konto chcę przelać pieniądze? :)

    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Eurobank-zaoferowal-
    klientom-token-w-telefonie-1717822.html

    JavaToken Light jest aplikacją działającą całkowicie "offline"
    tj. w żaden sposób nie komunikuje się z serwerem oraz nie
    nawiązuje połączeń GSM. Hasła generowane są z wykorzystaniem
    metod kryptograficznych i weryfikowane w momencie logowania.

    A konto odbiorcy zna od wróżki, z którą jest też offline, na co zezwala Wszechmoc
    Boża. ;)

    -=-

    Wiesz, dlaczego odebrałem aż dwa tokeny? Bo jestem blondynką po operacji? ;)

    Bankierka wysłała mi token, lecz okazało się, że mój telefon nie odbiera
    czegoś takiego. Jest to telefon zakupiony w Erze, z którego własnoręcznie
    zdjąłem simlocka dzień przed odwiedzinami w Eurobanku. Pracowniczka Plusa
    (jestem albowiem abonentem Plusa) cwanie skasowała informację z Eurobanku
    tak, że jej nie było widać (nie widziałem ani ja, ani pracownik :) Plusa)
    więc token został wysłany ponownie po tym, jak wyżej wspomniany pracownik
    zezwolił mojemu telefonowi na odbieranie :) GPRSowych przesyłek. Wróciłem
    do banku, gdzie wysłano mi nowy :) token. Ponieważ informacja o pierwszym
    tokenie pojawiła się niespodziewanie obok informacji o nowym -- choć niby
    była skasowana -- obawiałem się nieporozumień :) i poprosiłem obsługantkę
    o sprawdzenie zgodności numerów seryjnych -- tego tokena, który odebrałem
    z tym, który mi wysłano za drugim razem. Bankierka zgodność sprawdziła :)
    i potwierdziła. Zapewniła mnie też na kilka innych sposobów, że odebrałem
    ostatni token, nie zaś pierwszy.

    Problem w tym, że tej zgodności nie było, co wymusiło na mnie ponowienie wizyty w
    banku.

    Co więcej -- aktywowanie tokena złym kodem nie wzrusza go.
    Nawet podanie złego PINu po uruchomieniu token go nie wzrusza.
    To znaczy token będzie generował złe kody, lecz nie zgłosi niezgodności kodu czy
    PINu.

    I aby się o tym wszystkim dowiedzieć, musiałem zadzwonić na infolinię,
    co kosztowało mnie trzy czwarte złotówki.

    -=-

    Nie rozumiem, dlaczego ta wróżka nie mogła mi pomóc w instalowaniu tokena...
    Moim zdaniem nie lubiła mnie!!! I tego jej nie wybaczę, choć nie wierzę w istnienie
    wróżek.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1